Ponad 40% wzrost sprzedaży biletów PKP IC w serwisie e-podróżnik.pl

Ponad 40% wzrost sprzedaży biletów PKP IC w serwisie e-podróżnik.pl

Platforma e-podróżnik.pl odnotowała znaczący wzrost sprzedaży biletów PKP Intercity miesiąc do miesiąca. Co dziesiąty pasażer kupuje bilety z przesiadką. Zyskują na popularności przesiadki autobus-pociąg. To efekty wdrożenia na początku  czerwca 2022 r. bezpośredniej sprzedaży oferty przewoźnika na e-podróżnik.pl.

Minęły już 3 miesiące od wdrożenia bezpośredniej sprzedaży biletów jednorazowych, z rezerwacją miejsca siedzącego PKP Intercity, na platformie e-podróżnik.pl.

W lipcu w stosunku do poprzedniego miesiąca zanotowano ponad 40% wzrost przychodów ze sprzedaży biletów PKP Intercity Wyniki w kolejnym miesiącu wskazują na utrzymanie dużego zainteresowania ofertą PKP Intercity na www.e-podroznik.pl .

Warty odnotowania jest znaczący udział biletów z przesiadką. Co dziesiąte zamówienie przejazdu PKP Intercity, zrealizowane na platformie e-podróżnik.pl, dotyczy podróży łączonej autobus-pociąg lub pociąg-pociąg. Wśród przewoźników autobusowych, którzy w połączeniu z ofertą PKP Intercity są najczęściej wybieranych do przejazdów z przesiadką, jest Żak Express, Neobus Polska, Szwagropol oraz Polonus. Natomiast wybierając kolejowe podróże z przesiadką pasażerowie najczęściej przesiadają się z pociągu PKP Intercity na pociagi Polregio, Kolei Dolnośląskich oraz Kolei Śląskich.

– Szeroka oferta połączeń kolejowych Intercity oraz połączeń autobusowych, które można wyszukać na platformie e-podróżnik.pl, umożliwia pasażerom wygodne zaplanowanie podróży i zakup biletów w jednej transakcji. Rosnące wyniki sprzedaży połączeń kolej-autobus to dowód na to, że jest duże zapotrzebowanie ze strony pasażerów na taki dostępny i przyjazny sposób organizacji podróży – zapewnia Tomasz Hajnos, wiceprezes zarządu Teroplan, właściciela serwisu e-podróżnik.pl.

– Cały czas współpracujemy ze spółką Teroplan, aby jeszcze lepiej prezentować swoją ofertę na platformie e-podróżnik.pl. Rozszerzenie sieci dystrybucji biletów na przejazd naszymi pociągami było możliwe dzięki wprowadzeniu Ujednoliconych Warunków Handlowych we wrześniu 2021 r. Cieszymy się, że ten nowy model sprzedażowy przynosi już efekty. Polacy preferują zakup biletów w kanałach zdalnych, dlatego chcemy się dalej rozwijać w tym kierunku – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.