W niedzielę, 11 lipca zakończył się I etap konkursu na najbardziej przyjazny podróżującym Dworzec Roku. W sumie wpłynęło ponad 200 zgłoszeń ze wszystkich województw.
Po audytach, dokonanych na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak m.in.:
- atrakcyjność budynku i otaczającej przestrzeni,
- dostępność dla wszystkich pasażerów (także z niepełnosprawnościami),
- utrzymanie porządku,
- poczucie bezpieczeństwa,
- integracja z lokalnym systemem transportu publicznego,
wybrana zostanie finałowa grupa. O tym, który obiekt wygra, zdecydują m.in. internauci, których głosy będą decydujące. W minionych edycjach w ten sposób oddano ponad 20 000 głosów.
IV edycję konkursu „Dworzec Roku” honorowym patronatem objęli: Urząd Transportu Kolejowego, Instytut Kolejnictwa, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich oraz Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze. Partnerem wydarzenia jest firma DASAG.
“Dworzec Roku” to inicjatywa pokazująca, że polska kolej wsłuchuje się w opinie swoich klientów i stawia ich potrzeby w centrum zainteresowania. Organizatorami konkursu są Fundacja ProKolej oraz Fundacja Grupy PKP.