Ponad 200 pytań dotyczących przetargu na budowę nowego dworca Olsztyn Gł.

Ponad 200 pytań dotyczących przetargu na budowę nowego dworca Olsztyn Gł.

Polskie Koleje Państwowe S.A. po raz kolejny przesunęły termin otwarcia ofert w przetargu na wybór wykonawcy robót związanych z budową nowego Dworca Głównego w Olsztynie. Sytuacją zaniepokojony jest poseł Jacek Protas, który skierował w tej sprawie interpelację do Ministerstwa Infrastruktury.

– Niepokoją mnie opóźnienia bardzo ważnych dla stolicy Warmii i Mazur inwestycji na dworcu Olsztyn Główny. Chodzi o nowy budynek dworca, za co odpowiada PKP SA oraz o przebudowę torów i peronów, za które odpowiedzialna jest PKP Polskie Linie Kolejowe. Obie kolejowe spółki ogłosiły w ubiegłym roku przetargi na wykonawstwo obiektów. Jednak terminy składania ofert są systematycznie przesuwane – pisze w interpelacji poseł Jacek Protas.

Jak poinformował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury początkowy termin związany z otwarciem ofert był wyznaczony na 29 stycznia 2021 r. lecz ze względu na liczne wnioski oferentów związane z okresem świątecznym podjęto decyzję o wydłużeniu terminu otwarcia ofert w celu należytej wyceny prac przez potencjalnych wykonawców.

– Spółka PKP S.A. udzieliła odpowiedzi na ponad 200 pytań zadanych przez potencjalnych oferentów do przedmiotowego postępowania oraz przekazała uzupełnioną dokumentację, wynikającą z tych pytań. Komisja przetargowa jest w trakcie opracowywania kolejnych wyjaśnień – dodał Bittel

W ostatnich dniach PKP S.A. ponownie przesunęły termin otwarcia ofert, z 30 kwietnia na 24 maja 2021 r. Była to szósta zmiana terminu.

Najważniejsze cechy nowego dworca to nowoczesna bryła, funkcjonalność i koncentracja przede wszystkim na obsłudze pasażerów, ale w nowym obiekcie nie zabraknie również przestrzeni dla najemców komercyjnych. Nowy Dworzec Główny został zaprojektowany jako indywidualna koncepcja, dzięki czemu możliwe było uwzględnienie w projekcie lokalnych uwarunkowań: potrzeb pasażerów kolei i mieszkańców miasta, a także – poprzez powiązanie z przystankami autobusowymi i tramwajowymi oraz parkingiem – układu przestrzennego okolicy. Dzięki będzie mógł powstać węzeł przesiadkowy integrujący transport kolejowy oraz komunikację miejską. PKP zależało także na tym, aby nowy obiekt w pełni wpisywał się w tkankę miejską, jednocześnie odznaczając się oryginalnością i reprezentacyjnością. Nowy budynek dworca, dzięki przebudowie przejścia podziemnego, będzie też połączony ze zmodernizowanymi peronami oraz Zatorzem.