Polregio świętowało Dzień Kolejarza

Polregio świętowało Dzień Kolejarza

Centralne obchody Dnia Kolejarza zorganizowane przez Polregio stanowiły okazję do podsumowania dwudziestu lat istnienia spółki, która aktualnie przechodzi największe w swej historii zmiany. Wydarzenie zostało objęte patronatem Prezesa Rady Ministrów.

Dzień Kolejarza tradycyjnie stanowi okazję do przypomnienia zarówno kluczowej roli tego rodzaju transportu w rozwoju gospodarczym i komunikacyjnym kraju, jak i wyjątkowej estymy, jaką cieszą się w Polsce wszyscy pracownicy kolei. Fakt ten podkreślił w liście skierowanym do uczestników obchodów święta zorganizowanych przez Polregio premier Mateusz Morawiecki.

– Praca na kolei stanowi wyjątkową formę służby państwowej, czego symbolem stał się kolejarski mundur. W społecznej świadomości funkcjonuje etos tego zawodu oparty na punktualności, odpowiedzialności, profesjonalizmie, poczuciu służby państwu i współobywatelom. Tak jak przed laty, tak również i dziś sprawna oraz doinwestowana kolej ma fundamentalne znaczenie dla interesu społecznego i bezpieczeństwa ekonomicznego całego kraju – napisał premier.

Na, charakterystyczne dla polskiego kolejnictwa, połączenie tradycji z nowoczesnością wskazywała w swoim liście Elżbieta Witek, marszałek Sejmu RP. Zwracając się do wielopokoleniowej rodziny kolejarskiej, przypomniała również znaczenie transportu regionalnego w komunikowaniu najodleglejszych zakątków i przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu. 

– Kolej jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w naszym państwie. To istotne, gdyż dobrze zorganizowany transport ma szczególne znaczenie dla polskiej gospodarki i spełniania potrzeb oraz aspiracji milionów jego użytkowników – zaznaczyła.

Jak co roku, gospodarzem centralnych obchodów święta wszystkich pracowników kolei było Polregio. Podczas uroczystości przypomniano, że ta zaszczytna rola wynika z potencjału przedsiębiorstwa, jego pozycji rynkowej oraz skuteczności w realizacji misji, jaką jest zapewnienie codziennego połączenia z resztą kraju wszystkich miast, miasteczek i całych regionów – nawet tych położonych daleko od głównych linii komunikacyjnych. 

– Jako zwykły pasażer mogę zaświadczyć, że osoby, które po kilku latach wracają na polską kolej, dostrzegają kolosalną różnicę w jakości i szybkości podróży oraz dostępności do innowacyjnych rozwiązań związanych chociażby z kupnem biletu czy standardem obsługi pasażera. Dobra kondycja Polregio – to dobra wiadomość dla całej polskiej gospodarki, gdyż stanowi silny impuls rozwojowy dla szeregu przedsiębiorstw i ich pracowników korzystających z usług spółki – przekonywał Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju. Agencja Rozwoju Przemysłu, wchodząca w skład grupy kapitałowej PFR, jest głównym udziałowcem spółki. 

– Polregio obchodzi w tym roku swoje dwudziestolecie, a także przechodzi największe w historii zmiany. W ubiegłym roku spółka została wyprowadzona z trudnej sytuacji ekonomicznej, a pomimo pandemii utrzymano wysokie przychody i jednocześnie zmniejszono zadłużenie i koszty działalności. Obecnie jesteśmy jedynym tak dużym i jednocześnie rentownym przewoźnikiem pasażerskim” – powiedział Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

Spółka rozpoczęła również wart 6,4 mld zł program inwestycyjny i modernizacyjny, który przynieść ma skok jakościowy na kolei regionalnej. Na polskich torach pojawi się m.in. niemal 300 nowoczesnych pociągów spełniających najwyższe standardy i zapewniające pasażerom maksymalny komfort.

 – Pociągi Polregio zatrzymują się na ponad 1900 stacjach, a w ciągu roku z naszych usług korzysta prawie 100 mln pasażerów. To powód dumy, ale również olbrzymie zobowiązanie i motywacja do dalszej pracy przynoszącej wymierne sukcesy, takie jak podpisanie w 2020 roku, po raz pierwszy w historii spółki, wieloletnich umów z samorządami wojewódzkimi” – dodał Artur Martyniuk.

Uroczystość stanowiła okazję do uhonorowania pracowników kolei państwowymi i resortowymi odznaczeniami: „Zasłużony dla kolejnictwa” i „Zasłużony dla transportu Rzeczypospolitej Polskiej”.