Połowa ED161 wyłącznych z eksploatacji

Połowa ED161 wyłącznych z eksploatacji

Jak dowiedział się „Kolejowy Portal” obecnie 10 z 20 pojazdów ED161 „Dart” jest wyłączonych z eksploatacji. Przewoźnik codziennie uruchamia wiele składów wagonowych, zamiast elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Od kilku dni, niemal codziennie na stronie PKP Intercity możemy zaobserwować listę zastępczych składów wagonowych za wybrane pociągi IC.

Co dolegam pojazdom wyprodukowanym przez bydgoską Pesę? Kilka jednostek jest na wymaganych przeglądach, kolejne mają awarię, inne czekają na naprawę po kolizji z samochodem.

Tylko dziś, 19 lipca 2023 r. niżej wymienione pociągi IC zostaną uruchomione zastępczymi składami wagonowymi:

  • IC 1620/1 „Asnyk” relacji  Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny
  • IC nr 6224/5 „Fredro” relacji  Wrocław Główny – Lublin Główny
  • IC nr 2622/3 ,,Baczyński” relacji Lublin Główny – Wrocław Główny
  • IC nr 6520/1 ,,Słowacki” relacji Wrocław Główny – Ełk
  • IC nr 6220/1 ,,Konopnicka” relacji Wrocław Główny – Lublin Główny
  • IC nr 2100/1 ,,Czartoryski” relacji Lublin Główny – Łódź Fabryczna

Najczęściej są to składy wagonowe w zestawieniu dwa wagony klasy 1 oraz sześć wagonów klasy 2 w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.

Poprosiliśmy zarówno PKP Intercity i Pesę Bydgoszcz o stanowisko ws. problemów z jednostkami ED161. Czekamy na odpowiedzi.