PLK testuje nowy system informacji pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia

PLK testuje nowy system informacji pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia

Podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają z dodatkowych wizualnych informacji. Jest blisko 100 nowych wyświetlaczy i ekranów z rozkładami jazdy. Korzystnie zmienia się system nagłośnienia. Wraz z postępem prac będą kolejne urządzenia. Przebudowa Warszawy Zachodniej to inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Pasażerowie na stacji Warszawa Zachodnia mogą korzystać z dodatkowych informacji o rozkładzie jazdy dzięki zamontowanym wyświetlaczom, tablicom i ekranom z rozkładami jazdy. Dotychczas zamontowano 94 urządzenia na czterech czynnych peronach nr: 2, 6, 7 i 8. Uruchomiono także nowy, lepiej słyszalny system zapowiedzi głosowych. Nowe urządzenia zapewniają lepsze prezentowanie informacji w podróżach ze zmodernizowanych peronów.

Wyświetlacze montowane są przy każdej z krawędzi peronu. Infokioski z rozkładem jazdy oraz ekrany instalowane są na środku peronów i prezentują 17 najbliższych kolejowych połączeń ze stacji Warszawa Zachodnia. System (system dynamicznej informacji pasażerskiej) obejmuje też zapowiedzi głosowe zintegrowane z komunikatami na wyświetlaczach. W przypadku zmian w rozkładzie jazdy, system jest aktualizowany, by pasażer otrzymywał bieżące informacje.

Sukcesywnie, wraz z postępem prac na stacji, na kolejnych przebudowanych peronach, w przejściu podziemnym i na nowej kładce będą instalowane nowe urządzenia. Docelowo PKP Polskie Linie Kolejowe przewidziały 475 wyświetlaczy, tablic i infokiosków.

Po rozszerzeniu systemu o kolejne urządzenia i ich przetestowaniu, wraz z zakończeniem modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, będą one uruchomione w trybie docelowym. Do tego czasu widoczny będzie komunikat „test systemu”. W związku z tym prosimy podróżnych o dodatkowe sprawdzanie połączeń w rozkładach, na portalu lub aplikacji Portal Pasażera.

Po zakończeniu modernizacji Warszawy Zachodniej będzie:

16 dużych tablic,
168 wyświetlaczy krawędziowych z odjazdami pociągów,
52 wyświetlaczy peronowych w tunelu i na kładce,
1055 głośników,
71 ekranów (infokiosków)
168 wyświetlaczy z najbliższymi przyjazdami i odjazdami pociągów.