PLK kontynuują inwestycje na zachodzie Małopolski

PLK kontynuują inwestycje na zachodzie Małopolski

Jest już nowy tor na odcinku Libiąż – Oświęcim oraz w stacji Chełmek, a także nowe perony. Od 15 marca modernizacja linii Trzebinia – Oświęcim obejmie odcinek między Chrzanowem a Libiążem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje za 303 mln zł netto, współfinansowane z POIiŚ. Efektem będą krótsze podróże oraz dostępniejsze stacje i przystanki.

Podróżni korzystają z nowych peronów w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Pociągi jadą nowym torem między Libiążem a Oświęcimiem.

Od 15 marca między Chrzanowem a Libiążem modernizowany będzie tor wraz z siecią trakcyjną. Prace obejmą też m.in. wiadukt w Chrzanowie przy ul. Powstańców Styczniowych.

Kolejowy wiadukt ułatwi prowadzenie ruchu kolejowego – zostanie całkowicie przebudowany. W kwietniu rozpocznie się demontaż, a po zakończeniu prac obiekt będzie większy i szerszy, co znacznie usprawni komunikację drogową. Zamiast jednej jezdni, będą dwa pasy ruchu i dwa chodniki.

W Chrzanowie dzięki inwestycji PLK korzystnie zmieniają się cztery wiadukty. To obiekty przy ul. Zbożowej, Krakowskiej, 29 Listopada i Kadłubek. Kontynuowana jest również przebudowa  wiaduktów w Chełmku i w Gorzowie.

Bezpieczna i sprawna komunikacja przez 22 wiadukty na trasie Trzebinia – Oświęcim Wykonawca kontynuuje przebudowę torów i obiektów między Trzebinią a Oświęcimiem. Poza zmianami dla przewozów kolejowych, dzięki przebudowie wiaduktów i poszerzeniu jezdni poprawi się komunikacja drogowa.

Prace między Trzebinią a Oświęcimiem realizowane są z projektu za 800 mln, obejmującego odcinki Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Efektem prac będzie m.in. skrócenie czas przejazdu prawie o połowę do nieco ponad 40 minut. Szeroki zakres prac zapewni sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 80 km/h. Mieszkańcy zyskują lepsze warunki podróży dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Już z nowych peronów, przy pierwszym zmodernizowanym torze, podróżni korzystają w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie.

Na zmodernizowanych peronach montowane są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Dla osób niedowidzących przewidziano system tzw. ścieżek dotykowych. W Chrzanowie i Oświęcimiu windy ułatwią komunikację wszystkim podróżnym.

Inwestycje na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest na koniec 2021 r.