PKP PLK wybudują drugi tor na odcinku Lębork – Słupsk

PKP PLK wybudują drugi tor na odcinku Lębork – Słupsk

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” dotyczące odcinka Lębork – Słupsk. Przebudowany zostanie jeden oraz dobudowany drugi tor na długości ok. 50 km. Zwiększy się przepustowość linii, co umożliwi przygotowanie jeszcze lepszej oferty podróży.

Modernizacja linii kolejowej Gdynia – Stargard (nr 202) na odcinku Lębork – Słupsk zwiększy komfort pasażerów w codziennych podróżach do pracy lub szkoły, ale także na trasie Trójmiasto – Szczecin. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń czas podróży między Lęborkiem a Słupskiem skróci się o około 10 minut.

– Ogłoszony dzisiaj przetarg na prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Lębork – Słupsk, na ważnej kolejowej trasie Trójmiasto – Szczecin, to kolejny krok w kierunku budowania nowoczesnej, dostępnej i bezpiecznej kolei. Konsekwentnie modernizujemy polską kolej, pamiętając w obecnej sytuacji geopolitycznej, że ma ona również istotne znaczenie militarne – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Przetarg na prace na linii z Lęborka do Słupska to kolejny przetarg ogłaszany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie województwa pomorskiego. W styczniu ogłosiliśmy postępowanie na modernizację stacji Słupsk. Inwestycje realizowane przez Polskie Linie Kolejowe poprawią warunki na stacjach i przystankach oraz linii Trójmiasto – Szczecin, ważnej w skali miejscowości, regionu i połączeń dalekobieżnych. W 2022 r. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już przetargi o wartości 12 mld zł – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wygodniejsze podróże, także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnią przebudowane i nowe perony na stacjach i przystankach: Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica, Jezierzyce Słupskie. Dodatkowy dostęp do pociągów umożliwią nowe przystanki w Runowie i Łebieniu oraz odbudowa przystanku w Siemianicach.

Na modernizowanej linii przewidziano nowe urządzenia i systemy sterowania ruchem. Wiadukty lub przejścia pod torami szybkiej kolejowej trasy zwiększą poziom bezpieczeństwa i usprawnią komunikację drogową. Powstanie 8 przejść pod torami, m.in. w Potęgowie i Damnicy, które dzięki windom ułatwią dostęp na perony.

Inwestycja obejmie przebudowę lub remont prawie 80 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, wiaduktów kolejowych i drogowych. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h (obecnie do 120 km/h), a towarowe do 120 km/h (obecnie do 70 km/h). Inwestycja uwzględnia rozbudowę linii do 200 km/h. Prace na odcinku linii Słupsk – Lębork planowane są w 2022 r., a zakończenie w 2026 r.

Stacja Słupsk wygodniejsza i lepiej dostępna dla podróżnych

W styczniu br. PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji Słupsk. Będą nowe perony z zachowanymi wiatami i nowoczesna informacja pasażerską. Wygodny dostęp do kolei zapewnią windy z przebudowanego przejścia, połączonego z nowym dworcem autobusowym. Prace na stacji Słupsk planuje się rozpocząć w 2022 r., a zakończyć w 2025 r.