PKP PLK podsumowały niedzielną awarię LCS Łódź Widzew

PKP PLK podsumowały niedzielną awarię LCS Łódź Widzew

Po niedzielnej awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym, pociągi jadące przez stację Łódź Widzew kursują zgodnie z rozkładem. Łącznie opóźnionych było 227 pociągów na 8901 minut. 

Jak już informowaliśmy, usterkę stwierdzono w niedzielę 7 kwietnia o godz. 4.00 w lokalnym centrum sterowania na Widzewie. Natychmiast na miejsce skierowano służby techniczne PLK SA oraz firmy Alstom, które o godz. 12.30 zakończyły pracę przy usuwaniu awarii.

Przyczyny awarii są wyjaśniane przez firmę Alstom, która jest producentem urządzeń i świadczy dla PKP PLK usługę serwisową. Nie było zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Dyżurni ruchu prowadzili pociągi w taki sposób, aby minimalizować opóźnienia. Powołany został specjalny zespół składający się z przedstawicieli infrastruktury oraz przewoźników, który czuwał nad zmienioną organizacją ruchu pociągów i na bieżąco podejmował decyzje. Na czas naprawy wprowadzone były zmiany w kursowaniu pociągów. Część składów przejeżdżała przez stację Łódź Widzew, a pozostałe pociągi były kierowane przez Łódź Kaliską i Łódź Olechów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują miliardy złotych w nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, które mają gwarantować bezpieczeństwo i wysoki poziom niezawodności. Oczekujemy od producentów i serwisu najwyższego poziomu jakości urządzeń i stabilności pracy urządzeń. Niedopuszczalny jest tak długi, bo aż 8-godzinny czas naprawy awarii na tak dużej stacji jak Łódź Widzew, który wpływa znacząco na zmiany w kursowaniu pociągów na dużym obszarze sieci kolejowej. Zarządca infrastruktury zorganizuje spotkanie z firmą Alstom, celem wyjaśnienia sytuacji, usprawnienia i przyspieszenia jego prac naprawczych w przypadku wystąpienia tego typu awarii – mówi Piotr Kubicki, członek Zarządu – dyrektor ds. transformacji cyfrowej PKP Polskich Linii Kolejowych.

Ogółem opóźnienia pociągów pasażerskich:

  • pierwotne – 94 pociągi na 6715 minut,
  • wtórne – 133 pociągi na 2186 minut
  • Razem – 227 pociągów na 8901 minut.

Drogą okrężną skierowano 18 pociągów – 9 pociągów PKP Intercity, 7 składów Polregio, 2 pociągi ŁKA. Odwołano 73 pociągi – 4 składy PKP Intercity (2 w skróconej relacji, 2 w całej relacji), 2 pociągi Polregio w skróconej relacji, a także 29 pociągów ŁKA w całej relacji i 38 w skróconej relacji.Minimalne opóźnienie wyniosło 20 minut. Średnio pociągi miały 60 minutowe opóźnienie. Pociąg, który był najbardziej opóźniony dotarł do stacji docelowej po 301 minutach, skład PKP Intercity IC Reymont rel. Łódź Fabryczna – Kraków Główny.