PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę peronu w Niemojkach

PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę  peronu w Niemojkach

Dzięki programowi modernizacji 200 przystanków, kolej w Niemojkach będzie dostępniejsza dla podróżnych, w tym osób o ograniczonej możliwości poruszania się. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przebudowę dwukrawędziowego peronu. Mieszkańcy zyskają wygodniejsze podróże w kierunku Siedlec i Czeremchy. Inwestycja realizowana jest w ramach Programu Przystankowego 2020-2025.

– Według naszych szacunków ok. 2 miliony Polaków mieszka w gminach, gdzie jest czynna linia kolejowa, ale nie ma odpowiedniej infrastruktury pasażerskiej. Program Prezydenta Andrzeja Dudy ma takie sytuacje eliminować. Jeden z pierwszych przetargów w ramach programu ogłaszamy w Niemojkach, na przygranicznej linii nr 31, łączącej województwa mazowieckie i podlaskie. To teren, który szczególnie potrzebuje inwestycji zapobiegających wykluczeniu komunikacyjnemu. Naszym celem jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – powiedział Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W efekcie inwestycji zwiększy się komfort obsługi pasażerów. Stary peron na stacji w Niemojkach zostanie rozebrany. Będzie nowy wyższy obiekt, który ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron zostanie wyposażony w wiaty, ławki oraz tablice i gabloty informacyjne z rozkładem jazdy. Dla wygody podróżnych zainstalowane zostanie nowe nagłośnienie i informacja wizualna o przyjazdach i odjazdach pociągów.

Z myślą o osobach o ograniczonych możliwościach poruszania się zaplanowano pochylnię oraz ścieżki dotykowe. Nowe jaśniejsze oświetlenie LED umożliwi bezpieczne podróżowanie także po zmroku.

Dzięki inwestycji wzrośnie poziom bezpieczeństwa – zostanie wyremontowane i zabezpieczone barierkami dojście do peronu od strony budynku dworca. Dostęp do kolei ułatwi dodatkowe dojście do peronu od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2021 r.

– Program Przystankowy odpowiada na potrzeby mieszkańców regionów i dodatkowo zwiększy dostępność komunikacyjną kolei. Przebudujemy lub wybudujemy nowe perony, w zależności od potrzeb – tak jak ma to miejsce w Niemojkach. Pasażerowie będą wsiadać do pociągów bezpieczniej i wygodniej – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Program budowy 200 przystanków kolejowych

Ogłoszony 7 maja br. Program Przystankowy 2020-2025 zawiera propozycję 200 inwestycji. To budowa 104 przystanków nowych i w nowej lokalizacji, 45 przystanków odbudowywanych/ modernizowanych. W 51 lokalizacjach będą wydłużane lub przebudowywane perony.

Przedstawiona lista, to propozycje inwestycji, których celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Warunkiem inwestycji będzie deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z przystanków.

Program Przystankowy 2020-2025 realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Program jest komplementarny z Krajowym Programem Kolejowym oraz Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku.

Proponowane do realizacji lokalizacje są na stronie Ministerstwa Infrastruktury

Program Przystankowy w woj. mazowieckim

W województwie mazowieckim projekt przystankowy obejmuje 19 przystanków. Podobnie jak w Niemojkach, przebudową objęte zostaną perony na stacjach i przystankach: Mława/Mława Miasto, Mińsk Mazowiecki, Mrozy, Wołomin, Szydłowiec, Mordy Miasto. W ramach Programu powstanie 10 zupełnie nowych przystanków, m.in. Warszawa Chełmżyńska, Józefin, Ostrołęka Śródmieście, Garbatka Długa, Rokitno i Wrzosów. Przystanki Bąkowiec i Chronów zmienią swoją lokalizację, by zapewnić mieszkańcom łatwiejszy dostęp do kolei. Realizacja inwestycji zwiększy dostępność mieszkańców do kolei i pozwoli na wygodne codzienne podróże pociągami do pracy czy szkoły.