PKP Intercity zapyta pasażerów o oczekiwania wobec składów piętrowych push-pull

PKP Intercity zapyta pasażerów o oczekiwania wobec składów piętrowych push-pull

PKP Intercity szuka firmy, która przygotuje i zrealizuje badanie marketingowe, którego celem jest doprecyzowanie wytycznych dla producenta nowego taboru typu push-pull poprzez stworzenie listy kluczowych dla pasażerów elementów wyposażenia oraz wypracowanie wskazówek dotyczących organizacji przestrzeni.

Dotychczas przeprowadzane przez PKP Intercity segmentacje podróżujących dały jedynie ogólną wiedzę na temat postaw wobec kolei i percepcji podróży (komfortu, ceny czasu przejazdu itp.), ale  nie doprowadziły do uzyskania konkretnych odpowiedzi dotyczących kształtu idealnej oferty PKP Intercity.

Ogłoszony przetarg ma być pierwszym krokiem do budowania kompleksowej wiedzy o grupach klientów PKP Intercity i ich oczekiwaniach.  Spółka zakłada, że sukcesywna realizacja projektów badawczych, opartych na spójnej metodologii, dotyczących konkretnych segmentów połączeń umożliwi finalnie dogłębne poznanie pasażerów. 

Głównym celem projektu jest doprecyzowanie wytycznych dla producenta nowego taboru poprzez stworzenie listy kluczowych dla pasażerów elementów wyposażenia / udogodnień oraz wypracowanie wskazówek dotyczących organizacji przestrzeni w oparciu o informacje o potrzebach potencjalnych / przyszłych klientów.

Podczas badania PKP Intercity zapyta pasażerów m.in.: o to co zwiększa komfort i bezpieczeństwo wejścia do wagonu, jakie jest optymalne ustawienie i wielkość siedzeń oraz odstępy między fotelami, czy dla osób dojeżdżających na co dzień pociągami do pracy/szkoły ustawienie foteli twarzą do innych pasażerów (jak w metrze) jest akceptowalnym rozwiązaniem, jak najlepiej zorganizować miejsce na bagaż, jak zabezpieczyć bagaże przed kradzieżą, czy  osoby  podróżujące na dłuższych odcinkach z rodziną oczekują  przestrzeni wydzielonej, jak powinna być zorganizowana przestrzeń w pociągu w przypadku podróży z wózkiem dziecięcym. Spółka zapyta również czy w  zakresie  usługi  gastronomicznej, w tego typu pociągach, maszyna vendingowa  jest wystarczająca dla wszystkich grup czy wskazana jest realizacja usługi sprzedaży przekąsek i napojów przez pracownika z wózkiem oraz jak należy zorganizować podróż z psem (zwierzęciem), aby była ona komfortowa dla właściciela zwierzęcia oraz dla innych pasażerów.

Oferty można składać do 21 września 2021 r. do godziny 10:00. Zamawiający planuje przeprowadzenie dwóch etapów postępowania. Etap I to złożenie ofert formalnych, merytorycznych i handlowych wstępnych, ocena formalna ofert na podstawie złożonych dokumentów. Do etapu II zostaną zaproszeni wybrani oferenci, podczas którego nastąpią negocjacje. Przy wyborze wykonawcy przewoźnik weźmie pod uwagę trzy kryteria: cenę – waga 60%, kryterium jakościowe szczegółowego opisu planu badania i zastosowanych metodologii – waga 30% oraz termin realizacji 10%.

Przypomnijmy, że PKP Intercity ogłosiło w lipcu przetarg na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych.  Pierwszym etapem ogłoszonego postępowania było składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.  Do przewoźnika wpłynęło dziewięć wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym.