PKP otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej. Zgłosił się jeden wykonawca – SKPL CARGO.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył kwotę brutto 19 821 551,20 zł. Oferta złożona przez SKPL CARGO wyniosła to 24 653 578,01 zł brutto. Aby rozstrzygnąć postępowanie w którym jedynym kryterium była cena, PKP Intercity musi dołożyć brakujące 4 832 026,81 zł brutto.
Przypomnijmy, ze przedmiotem zamówienia byłą dzierżawa trzech spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi
następujących wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej.
Przewoźnik chciał aby spalinowe pojazdy obsługiwały połączenia:
- Kraków – Zagórz/Łupków
- Kraków –Nysa – Jelenia Góra
- Zagórz – Kraków – Nysa – Kłodzko Miasto.
Wykonawca oprócz wydzierżawienia składów zobowiązany będzie m.in. do: wykonywania zamówienia zgodnie z obowiązującym RJ 21/22, przy zachowaniu określonych wymagań ilościowych, jakościowych i technicznych; tankowania (zapewnienia paliwa i dokonania czynności tankowania) pociągu Wetlina (6)-(7) kursującego w wersji C do Kłodzka.
Każdy SZT musi posiadać aktualne dokumenty pozwalające na eksploatację na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
PKP Intercity zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie a także udostępni wykonawcy bezpłatnie tor w hali napraw pojazdów trakcyjnych z kanałem rewizyjnym dla maksymalnie jednego pojazdu w jednym czasie w lokalizacji Kraków Prokocim.