PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych (oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 59 wagonów osobowych.
Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części. Cześć nr 1 obejmuje naprawy 24 wagonów bezprzedziałowych klasy 1 typu 152A a część nr 2 dotyczy prac przy 35 wagonach bezprzedziałowych klasy 2 typu 154A.
Przewoźnik chce aby przedmiot umowy został zrealizowany w całości w terminie nie dłuższym niż 78 miesiące od dnia jej zawarcia, z czego wykonanie naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych wszystkich wagonów nastąpi nie później niż w terminie 60 miesięcy, zaś wykonanie przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania nastąpić po 18 miesiącach eksploatacji od wykonania naprawy na 5-tym poziomie utrzymania. Naprawa jednego wagonu powinna trwać nie dłużej niż 70 dni kalendarzowych.
Podczas pracy PKP Intercity wymaga aby malowanie pudła wagonów wykonać farbami chemoutwardzalnymi o podwyższonej jakości, która będzie zabezpieczona lakierem „antygraffiti”.
Przewoźnik ma też wymagania dotyczące wnętrza. Wszystkie miejsca siedzące będą wyposażone w gniazda elektryczne i gniazdka USB, zakonotowane będzie oświetlenie dzień/noc (LED) oraz dodatkowo oświetlenie nad każdym fotelem pasażerskim regulowane indywidualnie. Komfort podróży zapewnią nowe urządzenia klimatyzacji z automatyczną regulacją sterowania. Zamawiający wymaga aby wagony były wyposażony w monitoring, bezprzewodowy dostęp do Internetu, system informacji pasażerskiej i emisji reklam na wyświetlaczach LCD czy wzmacniacz sygnału GSM/LTE.
Po wykonanych naprawach na 5. poziomie utrzymania przewoźnik wymaga wykonania jazd próbnych.
Na oferty PKP Intercity czeka do 22 czerwca 2021 roku. Wykonawca zostanie wybrany według następujących kryteriów: cena – 80 pkt, okres gwarancji i rękojmi na wykonaną naprawę i dokumentację – 10 pkt, termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu – 10 pkt