PKP Intercity wprowadziło nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej

PKP Intercity wprowadziło nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej

W najnowszej wersji aplikacji mobilnej PKP Intercity pasażerowie zyskali możliwość pobrania biletu w formie pliku PDF oraz funkcję dodania podróży do kalendarza. W udostępnionej na początku stycznia br. aplikacji podróżni zakupili już ponad 500 tysięcy biletów.

PKP Intercity nieustanie rozwija swoją aplikację mobilną. W najnowszej wersji użytkownicy zyskali możliwość pobrania biletu w formacie .pdf. Dzięki temu podróżny może łatwo przesłać go na inne urządzenie, udostępnić bliskiej osobie lub okazać bilet do kontroli w przypadku braku połączenia z internetem. Dodatkowo podróżni mogą już dodawać termin podróży do swojego kalendarza. To duże ułatwienie szczególnie dla zabieganych pasażerów, którzy dzięki nowej funkcji mogą lepiej zaplanować swoją podróż.

W ostatnim czasie narodowy przewoźnik udostępnił w swojej aplikacji także funkcję płacenia z użyciem Apple Pay. Wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. To duże udogodnienie dla podróżnych, dzięki któremu w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna i kończy się podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im dokładne miejsce, w którym chcą spędzić swoją podróż.

Aplikacja mobilna spotkała się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Od początku jej działania sprzedało się w niej już ponad 500 tysięcy biletów.

Inwestujemy nie tylko w nowoczesny tabor, lecz także w rozwiązania technologiczne, których celem jest podnoszenie komfortu pasażerów. Digitalizacja sprzedaży jest ważnym elementem strategii unowocześniania polskiej kolei. Nasze działania dają widoczne rezultaty. Ponad 500 tysięcy sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej od jej uruchomienia to świetny wynik i powód do dumy – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

Łatwo dostępne, tanie bilety

PKP Intercity konsekwentnie rozszerza możliwości zakupu biletów. W 2021 roku PKP Intercity rozwinęło swoją sieć sprzedaży o partnerów zewnętrznych i wprowadziło nowy model sprzedaży agencyjnej. Dzięki niemu bilety na przejazdy PKP Intercity można aktualnie kupić na popularnych platformach takich jak mPay, e-podroznik.pl, KOLEO oraz SkyCash. Dodatkowo, od 24 kwietnia br. użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.

Strategia spółki przynosi efekty – ta forma zakupu biletów cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem podróżnych. Przez niecały rok po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich 2,5 mln biletów PKP Intercity.

Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze dobro pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić możliwość kupna biletów w kioskach, hotelach, sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych. Dzięki takiej strategii brak dworca i kasy biletowej PKP Intercity w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.