PKP Intercity planuje rozpocząć proces wyboru wykonawcy telekomunikacyjnego w zakresie zapewnienia dostępu do sieci Internet za pośrednictwem sieci Wi-Fi dla osób podróżujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w wagonach wchodzących w skład pociągów uruchamianych przez przewoźnika.
Oprócz świadczenia stałej usługi dostępu do sieci Internetu, PKP Intercity wymaga aby zbierane i przechowywane były logi dotyczące połączeń, można było zdalnie zarządzać urządzeniami sieciowymi zainstalowanymi w wagonach, czy przesyłanie raportów miesięcznych wykazujących liczbę użytkowników, wielkość transferu upload/download, czasy sesji, na poszczególnych wagonach, w ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym.
Przewoźnik chce aby łączenie do sieci WiFi umożliwiało dwa sposoby logowania użytkowników: jako „gość” bez podawania jakichkolwiek danych –w takim przypadku długość sesji jest ograniczona czasowo do 15 minut oraz z podaniem adresu e-mail –w takim przypadku sesja nie ma ograniczeń czasowych.
Spółka wymaga ustawienia przepustowości 3 Mb/s download oraz 3 Mb/s upload na użytkownika. Wymagane jest również zapewnienie możliwości zmiany ww. parametrów.
PKP Intercity informuje, że lista wagonów jest zmienna i na dzień 1 stycznia 2021 r. wynosi 450 szt. Przewoźnik planuje zwiększenie liczby wagonów wyposażonych w urządzenia sieciowe i planuje, że ilość wagonów, w których będzie możliwość dostępu do sieci Internet za pośrednictwem sieci Wi-Fi na dzień 1 stycznia 2020 r wyniesie 633 szt., a na dzień 1 stycznia 2023 już 786 wagonów.
Czas świadczenia usługi to 24 miesiące.
Termin składania informacji na temat kosztów świadczenia usługi dostępu do sieci Internet za pośrednictwem sieci Wi-Fi mija 25 stycznia 2021.