PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na modernizację 90 wagonów

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na modernizację 90 wagonów

Dopiero po roku od otwarcia ofert, PKP Intercity rozstrzygnęło na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądu na 3. poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A / 111A.  Prace wykona FPS H. Cegielski.

Postępowanie zostało ogłoszone 20 listopada 2020 r. a otwarcie ofert nastąpiło 9 marca 2021 r. Początkowo przewoźnik na wykonanie prac przeznaczył 424 534 500 zł brutto.  Zgłosiło się dwóch wykonawców z czego jedna z nich mieści się w budżecie.

Przez wiele miesięcy nic specjalnego nie działo się w sprawie rozstrzygnięcia postępowania. W sierpniu 2021 r. spółka poinformowała, że wszyscy potencjalni wykonawcy przedłużyli termin związania złożonymi przez siebie ofertami.

Przełom nastąpił, 18 listopada 2021 roku kiedy to przewoźnik odrzucił ofertę Konsorcjum Mag-Train Sp. z o.o. (Lider) oraz Pozbud (Partner). Już wtedy Konsorcjum rozpoczęło analizę uzasadnienie decyzji PKP Intercity zasadność skorzystania z przysługującego prawa do odwołania się od decyzji w KIO i sprawa trafiła na wokandę. Ostatecznie przed KIO zapadła decyzja o oddaleniu odwołania złożonego przez konsorcjum Mag-Train i Pozbud. Także konsorcjum zrezygnowało z dalszej walki o kontrakt.

Drugą ofertę złożyła spółka H. Cegielski -Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania, która zaproponowała 494 829 000 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dni kalendarzowych na wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu.

Dziś PKP Intercity poinformowało, że oferta poznańskiej firmy została uznana, za najkorzystniejszą.