PKP Intercity ma nową stronę internetową

PKP Intercity ma nową stronę internetową

PKP Intercity zaskoczyło dziś pewnie wielu pasażerów udostępniając nową stronę internetową. Od razu możemy zauważyć, że przewoźnik postawił na klienta tworząc witrynę w taki sposób, aby na pierwszym planie można było wyszukać interesującą nas relację. Nową witrynę kilka dni temu udostępniła również Warszawska Kolej Dojazdowa.

Poprzednia strona przewoźnika składała się z elementu przesuwnego na którym przedstawiane były najważniejsze elementy a samo wyszukiwanie pociągów było nieco z boku. Spółka zrezygnowała także z kafelkowej budowy strony (elementy niebiesko-pomarańczowe).

– Wizytówką PKP Intercity nie jest tylko nowoczesny tabor, ale również kompleksowa obsługa podróżnych. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie nowego serwisu internetowego, który odpowiada dzisiejszym potrzebom naszych klientów. Dlatego zaprosiliśmy ich do wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu i przeprowadziliśmy przy ich pomocy badania użyteczności. Wynikiem był zestaw wytycznych, na podstawie których opracowano funkcjonalność witryny. W tym momencie strona główna i wszystkie podstrony stanowią spójną całość oraz przemyślany koncept, który stale możemy rozwijać – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Wdrożenie nowego serwisu, to również ukłon w stronę użytkowników mobilnych. Dzięki zastosowaniu technologii Bootstrap v5.0 nowa strona jest w pełni responsywna.

 – Zależało nam, żeby nowa strona była intuicyjna i prosta w obsłudze, by każdy niezależnie od miejsca i urządzenia, z którego korzysta mógł szybko zaplanować nawet spontaniczną podróż z PKP Intercity. Zadbaliśmy też o dostosowanie strony do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych i niesłyszących. W ten sposób walczymy z wykluczeniem transportowym, które dotyka osoby z niepełnosprawnościami – dodaje Marek Chraniuk.

Nowa strona jest dużo czytelniejsza, po wspomnianym centralnym elemencie gdzie wyszukujemy połączenia mamy do dyspozycji informacje tematyczne i przedstawione obrazkowo tym razem najważniejsze elementy z perspektywy przewoźnika.

Następnie mamy aktualność, które na starej witrynie były dość schowane pod rozkładem i aby zobaczyć najnowsze wiadomości należało rozwijać listę. Teraz ostatnie cztery wiadomości mamy od razu przedstawione.

Także informacje przydatne dla pasażerów zostały przedstawione w prostu i intuicyjny sposób. Już  z tego miejsca pasażerowie przejdą do podstron dotyczących reklamacji, skarg i innych zgłoszeń, osoby o ograniczonej możliwości poruszania się maja specjalny formularz aby zgłosić swój przejazd.

PKP Intercity podobnie jak w przypadku aktualności, „pokazało komunikaty” bez konieczności klikania w rozwijaną listę.

Nowa strona Warszawskiej Kolei Dojazdowej

WKD również postawiła na to aby na pierwszym miejscu była widoczna wyszukiwarka połączeń. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest wizualne pokazanie gdzie aktualnie znajduje się dany pociąg.