PKP Intercity dziękuje kolejarzom za służbę w czasie epidemii

PKP Intercity dziękuje kolejarzom za służbę w czasie epidemii

PKP Intercity postanowiło podziękować kolejarzom za służbę w czasie epidemii koronawirusa. Na warszawskiej Pradze powstał przypominający puzzle mural, zwieńczony hasłem „Wszystko dobrze się ułoży”. Obraz trafi także na jedną z lokomotyw przewoźnika.

Odsłonięty 3 czerwca br. mural zdobi ścianę budynku przy ul. Zamoyskiego 29 w Warszawie, w bliskim sąsiedztwie Dworca Wschodniego. Grafika przedstawia scenę z pociągu PKP Intercity, na której widać przedstawiciela drużyny konduktorskiej oraz wracających do kolei pasażerów siedzących w przedziale w maseczkach. Mural jest formą podziękowania za trud pracy kolejarzy w ostatnich miesiącach, a także zapewnienia pasażerów, że „Wszystko dobrze się ułoży” – jak głosi towarzyszące mu hasło.

– Ten wyjątkowy mural to wyraz podziękowania dla wszystkich pracowników kolei, którzy pozostali na służbie mimo trudnej w sytuacji, z którą dotychczas nie przyszło nam się mierzyć. To dzięki ich poświęceniu możliwe było utrzymanie niezbędnych połączeń i zagwarantowanie bezpieczeństwa pasażerom, którzy wybierali nasze pociągi. Już teraz zauważamy większe zainteresowanie naszą ofertą, chcemy zapewnić, że jesteśmy przygotowani na powrót podróżnych do kolei – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Mural autorstwa Dawida Ryskiego, ilustratora i grafika, którego prace ukazywały się m.in. w „Przekroju” czy „Charakterach”, jest elementem kampanii, za której koncept odpowiada Agencja Warszawa. W jej ramach obraz stworzony przez Dawida Ryskiego trafi również na jedną z lokomotyw przewoźnika. Oklejoną specjalną folią lokomotywę EU44 Husarz będzie można podziwiać na trasie Warszawa-Poznań.

– Rozpoczynająca się kampania ma przypomnieć, że dzięki ciężkiej pracy kolejarzy i nowo wypracowanym zasadom obowiązującym w pociągach PKP Intercity, bezpieczne podróżowanie jest w pełni możliwe. Jesteśmy przekonani, że „Wszystko dobrze się ułoży” dzięki stałej gotowości personelu spółki do obsługi pasażerów – co oddaliśmy za pomocą układających się w jedną całość puzzli – mówi Maciej Lissowski, dyrektor zarządzający Agencji Warszawa.

Działania PKP Intercity realizowane pod hasłem „Wszystko dobrze się ułoży” wpisują się w akcję #ZawszeNaSłużbie, zainaugurowaną przez PKP Energetyka. W ramach akcji do sieci trafiły filmy, których bohaterami byli przedstawiciele różnych kolejowych spółek – w tym PKP Intercity – pokazujący, w jaki sposób w czasie pandemii dbali o bezpieczeństwo i zachowanie sprawności systemu kolejowego.