PKP Intercity chce rozszerzyć sieć sprzedaży biletów

PKP Intercity chce rozszerzyć sieć sprzedaży biletów

PKP Intercity wprowadza nowy model sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych i zachęca do współpracy firmy obsługujące serwisy sprzedażowe. Model wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne.

Chcąc konsekwentnie rozszerzać dostęp do swoich usług, PKP Intercity stawia na rozwój sprzedaży w trybie agencyjnym, prowadzonej przy zaangażowaniu doświadczonych podmiotów zewnętrznych. W tym celu PKP Intercity opracowało nowy model takiej sprzedaży za pośrednictwem serwisów partnera.

PKP Intercity jest otwarte na współpracę z każdą firmą zainteresowaną sprzedażą biletów na pociągi uruchamiane przez przewoźnika oraz spełniającą określone wymagania. Nowy model skierowany jest do podmiotów oferujących publicznie dostępny system sprzedaży przez aplikację i/lub stronę internetową, z wykorzystaniem interfejsu zapewniającego komunikację online z systemem sprzedaży przewoźnika. Ponadto partner musi obsługiwać płatności za bilety przynajmniej dwoma popularnymi formami, takimi jak np. karta, przelew online, BLIK czy przedpłata (portmonetka). PKP Intercity wymaga także m.in., aby strona lub aplikacja, przez którą będzie odbywała się sprzedaż funkcjonowała na rynku od co najmniej 6 miesięcy.

Formularz zgłoszeniowy dla agentów jest dostępny na stronie internetowej PKP Intercity. Po jego wypełnieniu i spełnieniu wymagań możliwe stanie się rozpoczęcie współpracy.

Co istotne, wymagania są takie same dla wszystkich. Podobnie ujednolicone zostają warunki handlowe, co pozwoli zawierać umowy z zainteresowanymi partnerami na identycznych zasadach. Uprości to kwestie formalne, a wysokość wynagrodzenia dla  każdego agenta będzie zależna jedynie od liczby sprzedanych biletów.

– Popularność kolei będzie nadal rosła w najbliższych latach, dlatego dążymy do tego, aby zakup biletów na połączenia PKP Intercity był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Nowy model sprzedaży agencyjnej oznacza dla nas otwarcie się na współpracę z wieloma nowymi partnerami i nowy sposób dotarcia do klientów. Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów stale zwiększającego swój zasięg przewoźnika na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Liczymy, że dzięki tej formule współpracy będzie sprzedawać jeszcze więcej biletów na nasze połączenia – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Szczegółowe informacje na temat nowego modelu sprzedaży agencyjnej dostępne są na podstronie www.intercity.pl/uwh.