PKP Intercity otworzyło oferty w powtórzonym przetargu na wykonanie naprawy na 4–tym poziomie utrzymania 80 sztuk silników trakcyjnych EE541 b/f do lokomotyw EU/EP07. Zgłosiło się czterech wykonawców.
Na sfinansowanie zamówienia spółka przeznaczyła kwotę brutto 2 060 791,20 zł.
Ofertę złożyli:
- S.I. „ELEKTRON” – 3 292 513,20 zł brutto
- Zakład Elektromechaniczny ELREM – 2 312 070,36 zł brutto
- AURATOR – 2 043 325,20 zł brutto
- Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” – 3 719 028,00 zł brutto
Zakres naprawy każdego z silników obejmuje stały zakres naprawy, obejmujący czynności wynikające z instrukcji Bt–3, DSU, DTR i czynności wykonywane podczas każdej naprawy oraz prace wykraczające poza stały zakres napraw.
Przewoźnik wymaga wykonania naprawy jednego podzespołu w terminie maksymalnie 20 dni roboczych od daty rozpoczęcia naprawy. PKP Intercity wymaga aby dla nowych urządzeń i części, zabudowanych w podzespole podczas naprawy, wykonawca udzielił gwarancji na bezawaryjną pracę przez okres zgodny z gwarancjami producenta, jednak nie krótszy niż 36 miesięcy. W sytuacji, kiedy w podzespołach przysłanych do naprawy będą znajdowały się urządzenia i części posiadające gwarancję producenta, spółka dokona wyboru gwarancji korzystniejszej (dłuższej) spośród gwarancji producenta i gwarancji, jaką oferuje wykonawca po wykonanej naprawie.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty PKP Intercity kierować się będzie dwoma kryteriami oceny ofert: cena jednostkowa brutto za prace stałego zakresu naprawy (CPS) – waga 80 pkt oraz cena jednostkowa brutto za prace wykraczające poza stały zakres naprawy (CPW) – waga 20 pkt.
Przypomnijmy, że to drugie postępowanie na naprawę 80 silników trakcyjnych do lokomotyw EU/EP07. Pierwszy przetarg został unieważniony w lipcu 2021 r. ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.