PKP IC planuje rozwój oferty dla Warmii i Mazur

PKP IC planuje rozwój oferty dla Warmii i Mazur

Już teraz osoby podróżujące z i do Olsztyna mogą cieszyć się z wysokiego standardu podróży. Z 19 par połączeń kursujących przez stolicę województwa warmińsko-mazurskiego 17 to połączenia kategorii IC, obsługiwanej głównie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi lub składami z unowocześnionymi wagonami.

Strategia rozwoju PKP Intercity zakłada stopniowy wzrost liczby połączeń na kluczowych odcinkach w województwie warmińsko-mazurskim. W perspektywie 2030 roku Warszawę i Olsztyn połączy do 12 par pociągów dziennie. Obecnie na tej trasie jeździ 8 par – liczba pociągów się zwiększy.

– Dwugodzinny cykl połączeń przez cały dzień będzie realizowany w relacjach Olsztyn – Elbląg – Trójmiasto oraz Olsztyn – Toruń – Poznań.  Dzięki realizacji prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 38 zostanie rozwinięta oferta połączeń z Wrocławia, Poznania, Szczecina i Trójmiasta do Giżycka i Ełku. Na odcinku Olsztyn – Ełk będzie kursować do 7 par połączeń dziennie – poinformowało PKP Intercity

Budowa nowej infrastruktury linii RailBaltica (odcinek Białystok – Ełk – Suwałki) pozwoli na włączenie w siatkę połączeń dalekobieżnych relacji Suwałki – Ełk – Olsztyn – Trójmiasto. Dzięki temu rozwinięta zostanie też oferta połączeń w relacji Warszawa – Białystok – Ełk – Giżycko.

– Dzięki zaplanowanym już projektom zakupu nowego taboru, pociągi wrócą na nieużytkowaną obecnie trasę Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn – dodaje przewoźnik.

Przypomnijmy, że na stacji Olsztyn Główny, od połowy marca 2022 r. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą modernizację stacji wartą blisko 400 ml zł netto. Dodajmy, że pod koniec stycznia 2022 r. PKP S.A. podpisały umowę na budowę nowego dworca.