PKP IC chce wyposażyć 6 lokomotyw EP09 w monitoring szlakowy

PKP IC chce wyposażyć 6 lokomotyw EP09 w monitoring szlakowy

PKP Intercity wystosowało zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej ceny za wykonanie instalacji monitoringu szlakowego dla 6 lokomotyw elektrycznych serii EP09.

Przedmiotem zapytania o informację jest dostawa, montaż i uruchomienie systemu monitoringu szlakowego w lokomotywach elektrycznych serii EP09. Orientacyjne elementy składające się na system: rejestrator wraz ze skrzynką (obudową) i zamknięciem zapewniającym wymaganą trwałość i prawidłowe zabezpieczenia nagranych plików, dyski twarde, kamery wewnętrzne czołowe, elementy zasilania rejestratora, anteny zewnętrzne, okablowanie niezbędne do montażu systemu.

PKP Intercity chce również otrzymać oprogramowanie do obsługi systemu monitoringu wraz z bezterminową licencją na korzystanie na dowolnej liczbie stanowisk, aplikacji serwerowej do zdalnej obsługi systemu oraz dokumentację systemu zawierającą m. in. instrukcję obsługi, DTR, schematy zabudowy oraz ideowy, certyfikaty i atesty dla poszczególnych elementów systemu, analizę znaczenia zmiany.

Zgodnie z wymaganiami PKP Intercity, system monitoringu musi bezwzględnie wypełniać zalecenia UTK oraz PKBWK (m.in. zalecenia PKWBK-076-305/RL/R/11 z dnia 22.11.2011 ), wszystkie elementy systemu muszą spełniać wymagania norm i przepisów kolejowych obowiązujących w przedmiotowym zakresie.

Zaproponowany system musi również zapewniać m.in. zgrywanie materiału zdalne oraz lokalne, zapewniać informację o dokładnym położeniu, dacie i czasie (oznakowanie na nagranym materiale), system powinien wskazywać jednoznacznie swoją sprawność.

Termin składania informacji upływa 28 lipca 2021 r. o godzinie 15:00. Przewoźnik zastrzega, że zapytanie nie stanowi elementu jakiegokolwiek postępowania o udzielenie zamówienia, wobec czego spółka nie jest zobligowana do wyboru którejkolwiek oferty.

Przypomnijmy, że jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych w dokumencie PKBWK-076-305/RL/R/11 było zainstalowanie kamer cyfrowych lub wideo rejestratorów w nowych i będących w eksploatacji pojazdach a prowadzących pociągi w celu rejestracji obrazu przed pojazdem oraz głosu maszynistów przez okres co najmniej 24 godzin. Jak uzasadniła to PKBWK, posiadanie zapisów obrazu przed pojazdem oraz zapisów głosów maszynistów powtarzających widoczny sygnał przyczyni się do usprawnienia ustalania przyczyn i okoliczności zdarzeń w trakcje prowadzonych postępowań.