Kolejnym niepowodzeniem zakończył się przetarg PKP Intercity na dostarczenie, zabudowę, uruchomienie oraz wdrożenie systemu ETCS na 10 lokomotywach „Husarz” wraz z usługami utrzymania.
Jak poinformowała Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity, do upływu terminu składania ofert tj do 31 maja 2021 r. nie wpłynęła żadna oferta.
Jest o tyle niezrozumiała sytuacja ponieważ, na wniosek jednego z oferentów, który zwrócił się o dodatkowy czas na przygotowanie potrzebnej dokumentacji ze względu m.in. na szeroki zakres zamówienia, spółka przesunęła termin otwarcia oferty o miesiąc.
Wiemy natomiast ile przewoźnik chciał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zaplanowany budżet wyniósł 34 293 017,34 zł brutto.
Była to już czwarta próba przetargu na montaż systemu ETCS w Husarzach. Ostatni przetarg, w kwietniu 2020 r. PKP Intercity również unieważniło ponieważ nie wpłynęła żadna oferta.
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia było dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą wraz z systemem GSM-R na 10 lokomotywach “Husarz” eksploatowanych przez PKP Intercity.
Przewoźnik w ramach zamówienia chciał aby wykonawca wykonywał usługę utrzymania w zakresie wszystkich wymaganych czynności przeglądowych w okresie 36 miesięcy. Wykonanie przedmiotu zamówienia powinno musi zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące od dnia zawarcia umowy. Spółka oczekuje udzielenia 36-miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot umowy, w tym oprogramowanie, jak również dokumentację, o której mowa w umowie.
Montaż urządzeń pozwoliłby wykorzystać potencjał lokomotyw i jazdę na Centralnej Magistrali Kolejowej bądź na linii Warszawa – Trójmiasto z prędkością do 200 km/h