PKP Cargo ogłosiło trzeci przetarg na 5 lokomotyw wielosystemowych

PKP Cargo ogłosiło trzeci przetarg na 5 lokomotyw wielosystemowych

Kilka dni po unieważnieniu przetargu PKP Cargo ogłosiło kolejne, trzecie już postępowanie na dostawę 5 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Przewoźnik uważa, że szybkie powtórzenie przetargu daje wysokie szanse na kontraktację nowych lokomotyw dedykowanych do przewozów intermodalnych i wykonanie projektu zgodnie z jego założeniami przy wsparciu funduszy europejskich. 

Jak poinformował Piotr Czartoryski-Sziler specjalista w Biurze Strategii, Relacji Inwestorskich i Promocji, ostatnie postępowanie przetargowe na zakup 5 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych zostało unieważnione ze względów formalnych, ponieważ w przetargu nie wpłynęła żadna ważna oferta.

– Na obecnym etapie nie obawiamy się utraty dofinansowania do projektu „Lokomotywy wielosystemowe i wagony przeznaczone do przewóz intermodalnych” i jesteśmy przekonani, że uda nam się zrealizować i rozliczyć projekt w terminie obowiązywania obecnej perspektywy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – dodaje Piotr Czartoryski-Sziler

Przedmiotem trzeciego postępowania jest dostawa 5 elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymaniowych. W ramach zamówienia wykonawca jest zobligowany do dostawy 2 sztuk w II kwartale 2023 r. oraz 3 szt. – III kw. 2023 r.

Spółka chce otrzymać lokomotywy wielosystemowe (3 kV DC, 15kV AC i 25kV AC) o mocy min. 5000 kW które mają być dopuszczenie do ruchu w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech i były wyposażone w  systemem ETCS.

Przy wyborze wykonawcy przewoźnik będzie brał pod uwagę trzy kryteria: współczynnik gotowości technicznej – 10 pkt, współczynnik niezawodności – 10 pkt  oraz cena – 80 pkt. Termin składania ofert ustalono  na 25 sierpnia 2021 r.

Warto wspomnieć, że w ramach tego samego projektu realizujemy zakup platform kontenerowych 80-stopowych.

– Dostawy wagonów przebiegają zgodnie z harmonogramem określonym w umowie. Do chwili obecnej odebraliśmy 66 z zakontraktowanych 220 wagonów -zaznaczył Piotr Czartoryski-Sziler

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu nie wpłynęła żadna oferta. Podczas drugiego postępowania PKP Cargo kilka razy przesuwało termin otwarcia ofert.  Początkowo oferty mieliśmy poznać 15 lutego, następnie 1 marca oraz 22 marca, aż ostatecznie przewoźnik wymagał złożenia ofert do 12 kwietnia. Przesunięcia terminów wynikało to z dużego zainteresowania i ponad 150 pytań od wykonawców.  W końcu w połowie kwietnia PKP Cargo poinformowało, że w postępowaniu wpłynęła jedna oferta.