Pierwszy z 12 nowych Flirtów gotowy na wyjazd do Żmigrodu ?

Pierwszy z 12 nowych Flirtów gotowy na wyjazd do Żmigrodu ?

Pierwszy z dwunastu zamówionych w sierpniu 2019 r. przez PKP Intercity pojazdów FLIRT 3 jest już gotowy. Dziś można było go zobaczyć na torach bocznicy zakładów Stadler Polska w Siedlcach.

Według nieoficjalnych informacji, Flirt ciągnięty przez lokomotywę PKP Intercity wyjedzie z Siedlec 1 kwietnia 2021 r. o godzinie 22:08. Trasa będzie prowadziła przez Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Kaliską, Zduńską Wolę, Ostrów Wlkp, Oleśnicę, Wrocław. Transport ma dojechać do Żmigrodu w piątek, 2 kwietnia o godzinie 8:20.

Ośmioczłonowy pojazd o długości ponad 150 metrów jest pierwszym z 12 nowoczesnych zespołów trakcyjnych, które siedlecki Stadler wyprodukuje dla PKP Intercity. Producent będzie także odpowiadał za utrzymanie techniczne nowej floty ezt przez okres 15 lat.

Dostawa dwóch pierwszych pojazdów jest przewidziana w drugiej połowie 2021. Przed przekazaniem kolejnych, dwie pierwsze jednostki zostaną poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 000 km na każdy pojazd).

W nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. z klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. W tej ostatniej zaplanowano m.in. miejsca siedzące, przestrzeń do podwieszenia niewielkiego bagażu pod stolikami i wieszaki na ubrania. Nowe jednostki będą monitorowane, przewidziano w nich także przestrzeń do przewozu rowerów. Ponadto pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością i będą wyposażone m.in. w platformy ułatwiające wsiadanie podróżnym na wózkach, a także toalety z przewijakami dla niemowląt. Przestrzeń pasażerska będzie wyposażona w 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

Wstępne plany zakładają skierowanie pojazdów na trasy Szczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin, co ma pozwolić na stworzenie jednolitego standardu przy wykorzystaniu obecnie posiadanego taboru na takich ciągach jak Gdynia-Łódź-Kraków/Przemyśl, Kraków-Warszawa-Olsztyn, Olsztyn-Warszawa-Bielsko-Biała i Bielsko-Biała-Łódź-Gdynia.

W ramach zamówienia o wartości 1,015 mld zł brutto PKP Intercity otrzyma 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych  typu FLIRT 3 wraz z ich utrzymaniem na poziomach P1 – P4 przez okres 15 lat.