Pierwszy EffiShunter 1000 na Węgrzech

Pierwszy EffiShunter 1000 na Węgrzech

Dzięki zawarciu umowy z węgierską firmą BorsodChem, która przejęła czteroosiową lokomotywę manewrową EffiShunter 1000 od CZ LOKO, liczba wyprodukowanych egzemplarzy tej serii osiągnęła limit pięćdziesięciu dwóch. Jednocześnie jest to pierwszy tego typu pojazd, który jeździ po Węgrzech.

EffiShunter 1000 to bardzo udany projekt, który wielokrotnie sprawdził się na rynkach zagranicznych – mówi Michał Schaffer, kierownik działu sprzedaży CZ LOKO.

Nowa lokomotywa została dostarczona sześć miesięcy po podpisaniu umowy. Czas dostawy, cena, koszty operacyjne i bezpieczeństwo odegrały ważną rolę w przetargu.

Mogliśmy potwierdzić długoletnią renomę marki korzystnym stosunkiem ceny do jakości naszych lokomotyw” – dodał menedżer.

Węgierski gigant chemiczny, który ma własny transport kolejowy, rozpoczął planowaną modernizację swojej floty lokomotyw z EffiShunter 1000. Będzie on wykorzystywany na bocznicach na terenie fabryki w miejscowości Kazincbarcika w północno-wschodniej części kraju.

Dla CZ LOKO, która działa na Węgrzech od lata 2017 roku, BorsodChem jest zupełnie nowym klientem i pierwszym typowym lokalnym użytkownikiem bocznicy. Czeskie lokomotywy są już wykorzystywane przez przewoźników CER Cargo Holding, Magyar Vasúti Áruszállító (MVÁ) czy Prvá Slovenská železničná (PSŽ).

 

Widzimy ogromny potencjał na rynku lokalnym, ponieważ transport kolejowy i związany z nim ruch graniczny, zwłaszcza z Rumunią i Ukrainą, mają silną pozycję – podsumowuje Michał Schaffer.

CZ LOKO wyprodukowało do tej pory 1243 lokomotyw i taboru specjalnego w swoich zakładach w Českiej Třebovej i Jihlavie, z czego 428 pracuje za granicą. Lokomotywy serii EffiShunter 1000 produkowane są od 2018 roku i obecnie należą do sztandarowych produktów firmy.