Pięć ofert na budowę tunelu w Poroninie

Pięć ofert na budowę tunelu w Poroninie

PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w postępowaniu na budowę przejścia pod torami na stacji Poronin. Zgłosiło się pięciu wykonawców.

Zarządca infrastruktury poinformował, że kwota przeznaczona na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia wynosi 8 610 000 zł brutto.

Ofert złożyli:

  • INTOP Tarnobrzeg – 22 121 279,40 zł brutto
  • Strabag – 11 152 740,88 zł brutto
  • Konsorcjum firm: Probudowa Wrocław (lider) i PBW Inżynieria (partner) – 11 349 995,98 zł brutto
  • Konsorcjum firm: Nowak-Mosty (lider) i ENSA DG (partner) – 11 293 600,49 zł brutto
  • ZUE – 10 434 596,55 zł brutto

Zamawiający zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa oferta.

Postępowanie na budowę obiektu realizowane jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”.

Przejście pod torami powstanie w km 37,688 linii kolejowej nr 99 na stacji Poronin wraz z dojściami od strony wschodniej (droga krajowa DK47) oraz od strony zachodniej, schodami do peronów z zadaszeniem oraz trzema windami. W ramach prac spółka oczekuje także wykonania odwodnienia w tym budowę przepompowni, likwidację tymczasowego dojścia do peronu nr 2 oraz demontaż tymczasowego przejścia przez tory.

Jak zaznacza zarządca infrastruktury, wykonanie prac musi być tak zaplanowane, aby w dniu 23 czerwca 2023 r. dokonano odbioru eksploatacyjnego obiektu inżynieryjnego wraz z infrastrukturą torową w tym wykonanie próbnego obciążenia, w związku z koniecznością zapewnienia otwarcia i przejezdności ruchu kolejowego planowaną na dzień 29 czerwca 2023 r.

Przypomnijmy, że ostatnio PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę modernizacji peronu nr 1 w Nowym Targu oraz peronu nr 1 w Poroninie. Prace wykona PNUIK Kraków.