Pesa przekazała Alza Cargo lokomotywę Gama Marathon

Pesa przekazała Alza Cargo lokomotywę Gama Marathon

W zakładach bydgoskiej PESA przekazano dzisiaj pierwszą z lokomotyw Gama Marathon, które spółka RCP zamówiła dla firmy Alza Cargo.

Alza Cargo to polski przewoźnik towarowy zajmujący się spedycją i transportem kolejowym na terenie Polski i Europy. Firma specjalizuje się w przewozach kontenerowych,   kruszywach i przesyłkach ponadgabarytowych, a jej strategia zakłada dynamiczny rozwój działalności w obszarze transportu intermodalnego. Wydzierżawione z RCP Gamy Marathon będą wykorzystywane między innymi do obsługi składów kierowanych do terminali portowych Gdańska i Gdyni. 

– W AlzaCargo stawiamy na rozwiązania przyjazne środowisku, dla nas i naszych klientów kluczowe znaczenie ma terminowość dostaw, a zwłaszcza  czas obsługi i operowania w terminalach lądowych i w portach. Lokomotywy Gama Marathon, dzięki ‚last mile’ czyli modułowi dojazdowemu idealnie odpowiadają naszym potrzebom – powiedział podczas przekazania pojazdu Wojciech Nastawny, Członek Zarządu Alza Cargo.

RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym W tej chwili spółka dysponuje 27 lokomotywami, z czego 23 to Gamy wyprodukowane przez PESA. Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewoźnicy kolejowi. Prezes spółki Ireneusz Kozłowski podkreślił, że 

– RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie, we wrześniu będzie ich już 34. Zgodnie z naszą strategią chcemy by po polskich torach jeździły nowoczesne, przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom – podkreślił Ireneusz Kozłowski, prezes spółki.

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, czy kopalniach. 

– Dzięki wykorzystaniu  modułu dojazdowego Gama Marathon przewoźnicy nie muszą wykorzystywać dodatkowej lokomotywy do prac manewrowych. Cieszę się, że to praktyczne, oszczędne i ekologiczne rozwiązanie doceniają kolejni klienci – powiedział Maciej Maciejewski, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży PESA Bydgoszcz SA. 

PESA konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce spółka zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. 

We wrześniu na targach Trako PESA zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.​