Pasażerowie skorzystają z kładki przy stacji Warszawa Gł. w marcu 2022 r. [GALERIA]

Pasażerowie skorzystają z kładki przy stacji Warszawa Gł. w marcu 2022 r. [GALERIA]

Zgodnie z ostatnimi deklaracjami Trakcji, kładka na stacji Warszawa Główna może zostać oddana do użytkowania w marcu 2022 r.

Jak poinformował Maciej Grajewski, rzecznik Trakcji, przewidywany termin zakończenia prac dla 4 sztuk wind to koniec lutego 2022 r. Dopiero wówczas wykonawca będzie mógł wystąpić do Nadzoru budowlanego w sprawie pozwolenia na użytkowanie.

– Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że przypadku wind, mieliśmy do czynienia z opóźnieniem w dostawie komponentów elektronicznych – zaznacza Grajewski.  

Przedstawiciel wykonawcy dodaje, że prace brukarskie ze względu na nie sprzyjające warunki pogodowe, a także z uwagi na przekazanie dopiero 16 grudnia 2021 terenu pod budowę chodników od strony al. Jerozolimskich, zakończą z końcem stycznia.

– Decyzja w zakresie oddania kładki do ruchu pieszych na zasadach odbioru eksploatacyjnego (z wyłączeniem wind) pozostaję po stronie PKP PLK – dodał Maciej Grajewski

Kolejną zmianę daty oddaniu obiektu do eksploatacji potwierdził także zarządca infrastruktury. Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował, że wykonawca kładki na Warszawie Głównej deklaruje zakończenie prac w I kwartale tego roku.

– Zmianę terminu uzasadnił trudnościami w pozyskaniu materiałów koniecznych do budowy i warunkami atmosferycznymi – dodał.

Pierwsze prace przy budowie kładki na stacji Warszaw Gdańska rozpoczęły się w 2020 r.  Na początku listopada PKP Polskie Linie Kolejowe informowały o wykonaniu fundamentów i filary a także pracach przy schodach. Nasuwanie konstrukcji, Trakcja rozpoczęła w połowie kwietnia 2021 r. 260-tonowy obiekt „wędrował” od strony ul. Kolejowej ku Al. Jerozolimskim z prędkością 5 m na dobę. Wykonawca przewidywał  zakończenie prac związanych z kładką do końca lipca  a następnie do końca września 2021 r.

Przypomnijmy, że w marcu 2021 roku po raz pierwszy od 24 lat podróżni ponownie mogli skorzystać ze stacji kolejowej Warszawa Główna, która miała miał zwiększyć dostępność do kolei w stolicy, szczególnie na czas przebudowy Warszawy Zachodniej oraz linii średnicowej.