Opublikowano przetarg na przewozy pasażerskie w woj. kujawsko-pomorskim

Opublikowano przetarg na przewozy pasażerskie w woj. kujawsko-pomorskim

Zgodnie z zapowiedziami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowane zostało zamówienia na wybór operatorów regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich obsługujących linie w regionie.

Przedmiot zamówienia dotyczy świadczenie usług publicznych w publicznym transporcie zbiorowym w kolejowych przewozach pasażerskich na terenie województwa kujawsko-pomorskiego w okresie od 12 grudnia 2021 r. do 14 grudnia 2030 r. z podziałem na 10 części.

Część 1 – pakiet A

  • linia nr 18 Kutno – Piła Główna odcinek od granicy województwa (Rutkowice) do Bydgoszczy,
  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Inowrocławia,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Mogilna do Jabłonowa Pomorskiego,
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Brodnicy do Jabłonowa Pomorskiego (po 2025 r.),
  • linie komunikacyjne:
    • Kaliska–Włocławek–Toruń–Bydgoszcz,
    • Bydgoszcz–Inowrocław,
    • Mogilno–Inowrocław–Toruń,
    • Bydgoszcz – Toruń – Jabłonowo Pomorskie (– Brodnica po 2025 po elektryfikacji l.k. 208),

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 2 055 000 pociągokilometrów.

Część 2 – pakiet B1

  • linia nr 18 Kutno – Piła Główna odcinek od Torunia do granicy województwa (Wyrzysk–Osiek),
  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do granicy województwa (Smętowo),
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Torunia do granicy województwa (Jabłonowo Pomorskie),
  • linie komunikacyjne:
    • Bydgoszcz–Wyrzysk–Osiek,
    • Bydgoszcz–Toruń,
    • Toruń – Jabłonowo Pomorskie (Olsztyn),
    • Bydgoszcz–Smętowo (Gdynia),

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 650 000 pociągokilometrów.

Część 3 – pakiet B2

  • linia nr 18 Kutno – Piła Główna odcinek od Bydgoszczy do granicy województwa (Wyrzysk–Osiek),
  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Inowrocławia,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od granicy województwa (Mogilno) do Torunia,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Jabłonowa Pomorskiego do granicy województwa,
  • linie komunikacyjne:
    • Piła–Bydgoszcz,
    • Laskowice–Smętowo (Gdynia),
    • Jabłonowo Pomorskie – Iława (Olsztyn),
    • (Poznań) – Inowrocław – Bydgoszcz,
    • Toruń–Inowrocław–Mogilno (Poznań),

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 655 000 pociągokilometrów.

Część 4 – pakiet C

  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Maksymilianowa,
  • linia nr 201 Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port odcinek od Bydgoszczy do Wierzchucina,
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Wierzchucina do Chojnic,
  • linia komunikacyjna:
    • Bydgoszcz–Tuchola–Chojnice,

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 680 000 pociągokilometrów.

Część 5 – pakiet D

  • linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew odcinek od Bydgoszczy do Laskowic,
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Grudziądza do Laskowic,
  • linia nr 215 Laskowice Pomorskie – Bąk odcinek od Laskowic Pomorskich do Czerska,
  • linie komunikacyjne:
    • Bydgoszcz–Laskowice–Grudziądz,
    • Laskowice–Czersk,

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 485 000 pociągokilometrów.

Część 6 – pakiet E

  • linia nr 207 Toruń Wschodni – Malbork odcinek od Torunia do Chełmży,
  • linia nr 208 Działdowo–Chojnice odcinek od Brodnicy do Grudziądza,
  • linia nr 209 Kowalewo Pom. – Bydgoszcz Wsch. odcinek od Chełmży do Bydgoszczy,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Torunia do Jabłonowa Pomorskiego,
  • linie komunikacyjne:
    • Toruń – Jabłonowo Pomorskie – Brodnica,
    • Brodnica–Grudziądz,
    • Bydgoszcz–Chełmża (– Toruń),

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 560 000 pociągokilometrów.

Część 7 – pakiet F

  • linia nr 207 Toruń Wschodni – Malbork odcinek od Torunia do Grudziądza,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Torunia Głównego do Torunia Wschodniego,
  • linia komunikacyjna:
    • Toruń–Grudziądz,

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 520 000 pociągokilometrów.

Część 8 – pakiet G

  • linia nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni odcinek od granicy województwa do Torunia,
  • linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa odcinek od Torunia Głównego do Torunia Wschodniego,
  • linia komunikacyjna:
    • Toruń–Lipno (Sierpc);

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 178 000 pociągokilometrów.

Część 9 – pakiet H

  • linia nr 201 Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port odcinek od Wierzchucina do Lipowej,
  • linia nr 743 Lipowa Tucholska – Szlachta odcinek od Lipowej do Szlachty,
  • linia komunikacyjna:
    • Wierzchucin–Szlachta;

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 59 000 pociągokilometrów.

Część 10 – pakiet I

  • linia nr 33 Kutno–Brodnica odcinek od Rypina do Brodnicy,
  • linia komunikacyjna:
    • Brodnica – Rypin.

Wykonawca zobowiązany jest do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach obowiązywania pierwszego rozkładu jazdy wyniesie 38 000 pociągokilometrów.

Przed upływem terminu składania ofert, wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium dla każdej części w wysokości:

  1. Pakiet A – 1 500 000,00 zł.
  2. Pakiet B1 – 700 000,00 zł.
  3. Pakiet B2 – 500 000,00 zł
  4. Pakiet C – 450 000,00 zł.
  5. Pakiet D – 350 000,00 zł
  6. Pakiet E – 350 000,00 zł
  7. Pakiet F – 350 000,00 zł
  8. Pakiet G – 150 000,00 zł
  9. Pakiet H – 80 000,00 zł
  10. Pakiet I – 40 000,00 zł

Na oferty Urząd Marszałkowski czeka do  18 października 2021 r. O wyborze operatorów zdecyduje cena.