PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na wykonanie naprawy na 4-tym poziomie utrzymania podzespołów do lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Dwie z trzech części zamówienia przypadało konsorcjum Olkol oraz Ponar z Żywca.
W ramach podpisanej 7 czerwca 2021 r. umowy z PKP Intercity, firma z Oleśnicy wykona zadania o wartości 4 120 038 zł netto
– Taka działalność pozwala nam optymalizować wykorzystanie naszego potencjału wykonawczego i znakomicie uzupełnia naszą ofertę dla przewoźników lub innych dysponentów lokomotyw – powiedział Marcin Trzaska, pełnomocnik zarządu i dyrektor ds. rozwoju Olkolu. – To nie pierwsze takie zlecenie, które już wykonywaliśmy wcześniej dla PKP Intercity oraz innych przewoźników – dodał Trzaska.
Przypomnijmy, że przedmiot zamówienia podzielony został na trzy części:
- część 1 – wykonanie naprawy na 4-tym poziomie utrzymania 24 kompletnych zespołów napędowych (silnik trakcyjny z zestawem kołowym) i 12 szt. przetwornic dwumaszynowych, do lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07);
- część 2 – wykonanie naprawy na 4-tym poziomie utrzymania 30 kompletnych wózków napędowych i 30 szt. przetwornice dwumaszynowych, do lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07;
- część 3– wykonanie naprawy na 4-tym poziomie utrzymania 10 kompletnych wózków napędowych i 10 szt. przetwornic dwumaszynowych do lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07
Na podstawie złożonych ofert PKP Intercity poinformowało, że:
- w części 1 jako najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum w składzie: Olkol z Oleśnicy oraz Ponar z Żywca;.
- w części 2 jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego i Miejskiego z Gdańska
- w części 3 jako najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum w składzie: Olkol z Oleśnicy oraz Ponar z Żywca.