Od jutro do Zakopanego nie dojedziemy pociągami

Od jutro do Zakopanego nie dojedziemy pociągami

Dziś jest ostatni dzień kiedy to pociągi dojeżdżają do stolicy polskich gór. Od wtorku 1 marca 2022 r. rusza kolejny etap prac modernizacyjnych kolejowej „zakopianki”.

Podróżni mogli podróżować pociągami do Zakopanego od środy 22 grudnia 2021 r. Na okres świąt i ferii w rozkładzie przewidziano wiele połączeń dalekobieżnych, m.in. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy. Były także połączenia regionalne, m.in. z Krakowa, Suchej Beskidzkiej, Chabówki i Nowego Targu oraz Katowic.

Od grudniowego rozkładu jazdy pociągi jechały nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stację Sucha Beskidzka oraz zmodernizowanym odcinkiem Osielec – Skawa i Raba Wyżna – Nowy Targ. Pasażerowie korzystali z 20 już zmodernizowanych stacji i przystanków, m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej, Bystrej Podhalańskiej.

Jak wynika z harmonogramu zamknięć torowych planowanych do wykonania w rozkładzie jazdy 2021/2022, podczas wiosennego etapu prac mają zostań wykonane prace na stacjach Sucha Beskidzka, Chabówka, Jordanów, Szaflary, Biały Dunajec a także na szlakach Sucha Beskidzka – Maków Podhalański, Osielec – Jordanów, Jordanów – Chabówka, Szaflary-Biały Dunajec, Biały Dunajec – Poronin oraz Poronin-Zakopane.

Pociągi do Zakopanego mają wrócić 30 czerwca 2022 r. i będą jeździły do 1 września. Na jesień rozpocznie  się kolejny etap prac.

Modernizację  kolejowej „zakopianki” przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.

Na prace na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.