Od grudnia pociągi przyspieszą między Poznaniem a Szczecinem

Od grudnia pociągi przyspieszą między Poznaniem a Szczecinem

W grudniu chcemy zobaczyć efekty prac modernizacyjnych na trasie między Poznaniem a Szczecinem, gdzie są możliwości skrócenia czasu przejazdu – powiedział wiceminister Piotr Malepszak podczas spotkania z dziennikarzami.

Wiceminister dodał, że w grudniu 2024 r. pociągi z Warszawy do Szczecina mają jechać około 5 godz. czyli w czasie obowiązującym 9 lat temu.

To nie będzie finalny efekt na tej strasie – podkreślił Malepszak.

Dzisiaj podróż najszybszym pociągiem EIC „Chrobry” na odcinku Warszawa Centralna – Szczecin Główny zajmuje rozkładowo 5 godzin i 46 minut.

Zaawansowanie prac

Na objętym modernizacją odcinkach linii Poznań – Szczecin podróżni sukcesywnie widzą efekty inwestycji. W blisko 30 miejscowościach  pasażerowie wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów (m.in. w Poznaniu Woli, Wronkach, Słonicach i Szczecinie Zdunowie), a nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe między Poznaniem a Krzyżem, Krzyżem a Dobiegniewem, Słonicami a Dolicami oraz Stargardem a Szczecinem Dąbie.

Większość zasadniczych prac zrealizowana została do końca 2023 r. Wykonawcy prowadzą roboty m.in. na stacji w Stargardzie (planowane zakończenie zasadniczych prac do końca 2024 r.), na stacji w Dobiegniewie (planowane zakończenie prac zasadniczych na przełomie I i II kw. 2024 r.), na odcinku Rębusz – Słonice wraz ze stacją Słonice (planowane zakończenie prac zasadniczych na przełomie III i IV kw. 2024 r.) oraz na szlaku Kolin – Stargard (planowane zakończenie prac zasadniczych w II kw. 2024 r.) – przekazał Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Inwestycja warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych dopuszczeń najszybsze pociągi pojadą linią z prędkością do 160 km/h.