ÖBB zamawia dodatkowe 20 pociągów nocnych Nightjet od Siemens Mobility

ÖBB zamawia dodatkowe 20 pociągów nocnych Nightjet od Siemens Mobility

ÖBB zamawia 20 dodatkowych siedmioczłonowych pociągów nocnych od Siemens Mobility, aby rozszerzyć swoją flotę Nightjet. Pociągi bazują na platformie Viaggio Next Level. Do 2025 r. w eksploatacji będą w sumie 33 pociągi ÖBB Nightjet nowej generacji, które zapewnią przyjazne dla klimatu połączenia nocne między różnymi europejskimi miastami.

– ÖBB jest już największym operatorem nocnych pociągów w Europie, a dzięki nowej, najnowocześniejszej flocie Nightjet jeszcze bardziej wzmocnimy naszą pozycję i zaoferujemy naszym podróżnym pierwszorzędny komfort – mówi dyrektor generalny ÖBB, Andreas Matthä.

– Nightjets ÖBB inwestuje w zrównoważoną przyszłość podróży. Pociągi nocne zapewniają przyjazne dla klimatu nocne połączenia między miastami europejskimi, czynią podróż koleją bardziej komfortową i atrakcyjną, a tym samym wnoszą istotny wkład w osiąganie celów klimatycznych. Innowacyjne w pociągach oferują pasażerom prywatną przestrzeń i wysoki poziom komfortu. Specjalne lekkie wózki zapewniają wyjątkowo płynną jazdę i mniejsze zużycie energii w całym cyklu życia pociągu – mówi Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH.

W 2018 roku Siemens Mobility i ÖBB podpisały umowę ramową na dostawę pociągów dziennych i nocnych. Trzynaście Nightjetów nowej generacji Viaggio Next Level powstaje w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu. Pierwsze pociągi z tej serii będą obsługiwać połączenia z Austrii i Niemiec do Włoch od grudnia 2022 roku.

ÖBB skorzystała także z opcji na dodatkowe 20 pociągów Nightjet, które będą kursować z Wiednia i Innsbrucka do Hamburga i Amsterdamu, a także na trasach z Wiednia do Bregencji i Zurychu. Nowe pociągi będą również obsługiwać połączenia z Grazu do Zurychu oraz z Zurychu do Hamburga i Amsterdamu.

Do 2025 roku w Austrii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii będą eksploatowane 33 pociągi Nighjet nowej generacji, które zastąpią w ten sposób znaczną część obecnej floty.

Nightjet następnej generacji składa się z dwóch wagonów zwykłych, trzech wagonów z kuszetkami i dwóch wagonów sypialnych. Ich konstrukcja łączy ultranowoczesne elementy z jeszcze wyższym poziomem komfortu pasażerów. Nowa koncepcja kuszetki oferuje również dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących w pojedynkę, które zapewniają przyjemną podróż i relaksujący przyjazd. Podróżowanie w wagonie sypialnym będzie jeszcze wygodniejsze, ponieważ każdy z przedziałów standardowych i deluxe ma własną toaletę i prysznic. Oferowane wcześniej zwykłe przedziały będą oczywiście nadal dostępne, z unowocześnionym wyglądem.

Nowością w nadchodzącej generacji Nightjet jest bezpłatny dostęp do sieci, dostępny wcześniej tylko w dalekobieżnych Railjet wraz z możliwością korzystania z pakietu ÖBB Railnet. Nowe pociągi są także dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością – każdy z nich będzie miał wielofunkcyjny wagon z obniżonym wejściem, kuszetką wolną od barier oraz toaletą dla osób z niepełnosprawnością.