Nowości PKP Intercity dla pasażerów z południa Polski od nowego rozkładu

Nowości PKP Intercity dla pasażerów z południa Polski od nowego rozkładu

Nowe połączenie do Berlina, krótsze podróże z Krakowa do Katowic oraz bezpośrednie połączenie z Podkarpacia do Pragi i Budapesztu to najważniejsze nowości dla południowej Polski po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy PKP Intercity.

W nowym rozkładzie mieszkańcy Krakowa będą mieli do dyspozycji około 60 pociągów PKP Intercity, czyli o około 10 więcej niż w obecnym rozkładzie. Duży wpływ na rozwój oferty będzie mieć wykorzystanie pierwszych efektów dobiegającej końca modernizacji linii E30. Dzięki temu możliwe będzie lepsze skomunikowanie Małopolski ze Śląskiem poprzez zwiększenie liczby par pociągów między Krakowem a Katowicami z 8 do 19.

Nowe połączenia

Nowymi składami na tej trasie będą m.in. IC Piast i TLK Artus, które do Krakowa będą mieć wydłużone dotychczasowe relacje odpowiednio Gdynia – Wrocław i Gdynia – Katowice, jak również IC Ślązak, który do Przemyśla przez Kraków będzie mieć wydłużoną dotychczasową relację Poznań – Katowice.

Nowym pociągiem będzie IC Kazimierz, dzięki któremu pasażerowie zyskają dodatkowe połączenie Krakowa z Łodzią. IC Karłowicz relacji Warszawa – Zakopane zapewni mieszkańcom Krakowa kolejną możliwość dojazdu do Zakopanego, Kielc, Radomia i stolicy. Nowością na torach będzie także skład TLK Sudety.

Kolejne połączenie Krakowa, Katowice ze Świnoujściem zapewni nowy pociąg IC Chełmoński. W nowym rozkładzie łatwiejszy stanie się dojazd z Krakowa na Podkarpacie dzięki codziennym 2 parom bezpośrednich połączeń do Sanoka, Krosna i Jasła.

Zmieni się trasa składu IC Hetman, który zacznie jeździć przez Katowice i zapewni dodatkowe połączenie z Lublinem i Zamościem. Pociąg TLK Roztocze w nowym rozkładzie jazdy zapewni Katowicom połączenie z Chełmem i Bohuminem. W wakacje będzie prowadzić grupę wagonów z i do Zamościa.

Przez Katowice, Kraków skierowany zostanie także nocny pociąg IC Lwów Express relacji Wrocław – Lwów.

Zmiany w kursowaniu

Większość pociągów kursujących dotychczas do Wrocławia przez Częstochowę Stradom pojedzie teraz przez Katowice. W Częstochowie nie będzie już zatrzymywać się skład IC Osterwa łączący Kraków i Szczecin, który od 13 grudnia br. zostanie skierowany przez Katowice i Kluczbork.

Z TLK na IC zmienia się kategoria pociągu Matejko. Pojedzie on w relacji Przemyśl – Kraków – Wrocław – Szczecin, zamiast dotychczasowej Przemyśl – Bielsko-Biała.  Zmienią się godziny kursowania pociągu TLK Galicja – w Ostrawie zapewnione zostanie połączenie przesiadkowe do Pragi przy jednoczesnym zachowaniu skomunikowania w Przemyślu na pociąg do Kijowa.

Ze stolicy Małopolski krótsze staną się także podróże do Opola (najszybszy skład pojedzie w 2 godziny i 9 minut) i Gdańska. Pociągi Pendolino, obsługujące połączenia kategorii Express InterCity Premium, pokonają tę trasę w 20 minut krócej, dzięki wprowadzeniu dopuszczalnej prędkości 200 km/h na części linii kolejowej między Warszawą a Gdańskiem. Najszybszy pociąg pojedzie 5 godzin i 1 minutę.

Bezpośrednio do Berlina

W nowym rozkładzie jazdy mieszkańcy Krakowa zyskają codzienne połączenie z Berlinem. Jadący przez Katowice, Opole, Wrocław pociąg IC Wawel zapewni dojazd do stolicy Niemiec w ciągu 7 godzin.