Nowe przejścia połączyły Pragę Południe z Rembertowem

Nowe przejścia połączyły Pragę Południe z Rembertowem

Od czwartku, 4 lipca mieszkańcy Warszawy bezpieczniej docierają do Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska. PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły dwa przejścia w poziomie szyn, które połączyły dzielnice Praga Południe z Rembertowem. Na tej samej trasie między Warszawą Wschodnią a Otwockiem otwarto dwa przejścia pod torami, a na czterech kolejnych prowadzone są prace wykończeniowe.

W odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Pragi Południe i Rembertowa, PKP PLK zbudowaliśmy bezpieczne przejścia przez tory, które prowadzą do pieszego szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Przejścia zabezpieczono rogatkami i sygnalizacją świetlno-dźwiękową. Zamontowano oświetlenie i zbudowano chodniki.

Przejścia powstały na linii kolejowych nr 7 (Warszawa – Lublin) na wysokości ul. Podolskiej na warszawskim Grochowie oraz 506 na wysokości ul. Podhalańskiej na os. Kawęczy-Wygoda.

To nie koniec prac PKP PLK związanych z bezpieczeństwem na modernizowanej za ponad 422 mln zł netto linii między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.

9 czerwca zarządca infrastruktury udostępnił podróżnym dwa przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Jedno z nich znajduje się na ul. Korkowej i prowadzi do pobliskich osiedli mieszkaniowych, drugie jest bezpośrednio połączone z peronem na wysokości ul. Goździków. Oba tunele wyposażyliśmy w schody i pochylnie.

W ramach prac na linii kolejowej w tej części stolicy powstały jeszcze cztery takie bezpieczne przejścia (w tym jedno przebudowane). Obecnie trwają prace wykończeniowe w obiektach przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej), na stacji Warszawa Wawer oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna.

Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska na ul. Chłopickiego trwają prace przy budowie nowej kładki nad torami, która będzie wyposażona w schody i windy. Na wszystkich peronach prowadzone są prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2024 r.

W ramach tej samej inwestycji od grudnia 2023 r. pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż za szpitalem na ul. Szaserów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz na stacji Warszawa Wawer.

 

Dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek do Warszawa Wawer, na odcinku między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego