Nowe pociągi S-Bahn Berlin od Siemensa i Stadler na linii S8

Nowe pociągi S-Bahn Berlin od Siemensa i Stadler na linii S8

DB całkowicie przestawia linię S8 na swoją najnowszą generację pociągów. Nowoczesne pociągi z charakterystycznym płaskim czołem kursują już niezawodnie na trzech berlińskich liniach S-Bahn. Od dziś, około 60 000 pasażerów korzystających z S8 będzie mogło korzystać z lepszej informacji, większej liczby kamer bezpieczeństwa oraz dodatkowej przestrzeni dla osób na wózkach inwalidzkich, wózków dziecięcych i rowerów. Zamiast kursować z czterema wagonami, nowe pociągi mają ich sześć.

Ponadto linia S8 została przedłużona z Birkenwerder do Wildau przez Zeuthen w okresach największego natężenia ruchu. Razem z S46 obie linie zapewniają teraz przyjazne dla środowiska połączenia z pobliskim Studentenstadt.

– Nowe pociągi stanowią doskonałą i atrakcyjną reklamę dla przesiadki z transportu prywatnego na publiczny. Jest to ważny krok w kierunku zapewnienia większej ochrony klimatu, nowoczesnej mobilności miejskiej i udziału społeczeństwa. Przyszłościowy, niedrogi i komfortowy transport publiczny pomoże nam osiągnąć nasz wspólny cel: zrównoważone i oszczędzające zasoby miasto – powiedziała Franziska Giffey, burmistrz Berlina.

– Dzięki punktualnemu wprowadzeniu nowych pociągów S-Bahn na linii S8, społeczeństwo Berlina może oczekiwać więcej miejsc siedzących, ulepszonych wrażeń z jazdy i większego komfortu. Pociągi nowej serii 483/484 są nie tylko imponująco niezawodne, ale także wyposażone w najnowocześniejszą, energooszczędną technologię napędową – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.

Od dziś na 59-kilometrowej linii S8 kursuje dziewięć nowych pociągów, które zastąpiły stare pociągi serii 485. Wycofane pociągi, mające około 30 lat i pochodzące z czasów NRD, zostały zaparkowane i będą stopniowo utylizowane w sposób przyjazny dla środowiska. Część pociągów zostanie wykorzystana jako części zamienne do utrzymania pozostałych pociągów tej serii, które są jeszcze w eksploatacji.  Łącznie 172 wagony z nowej serii są obecnie w codziennej eksploatacji.

Po dostarczeniu wszystkich pociągów zamówionych u Siemensa i Stadlera pod koniec 2023 r. w całym Berlinie będzie jeździło łącznie 106 pociągów dwuwagonowych. Dzięki tym nowym pociągom DB zwiększa pojemność berlińskiej S-Bahn o 25 000 miejsc i sprawia, że przyjazny dla środowiska transport publiczny w stolicy staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla podróżnych. Kolejnym kamieniem milowym dla S-Bahn będzie uruchomienie pociągów dla linii S41 i S42 Ring, które rozpocznie się w grudniu tego roku.