PKP wprowadziły kolejne udogodnienia w obsłudze obywateli Ukrainy, którzy przybywają na stołeczny Dworzec Centralny. Przeniesienie strefy gastronomicznej do ogrzewanego namiotu pozwoliło na zwiększenie powierzchni dla osób oczekujących w hali głównej. Darmowe są także toalety.
Dla jak najlepszej obsługi pasażerów przybywających z Ukrainy na stołeczny Dworzec Centralny kolejarze wspólnie z służbami wojewody, KGHM we współpracy z organizacjami pomocowymi wprowadziły zmiany w funkcjonowaniu obiektu i w jego najbliższego otoczenia. Najważniejsze udogodnienia to:
- rozstawienie obok dworca ogrzewanego namiotu KGHM, w którym są wydawane posiłki i napoje oraz zapewnione zostały miejsca do siedzenia i spożywania posiłków,
- udostępnienie (przez Urząd Miasta) dodatkowych przenośnych toalet na parkingu przy dworcu,
- wyznaczenie parkingu dla zaopatrzenia wolontariuszy,
- utworzenie punktu medycznego w holu głównym dworca (wydzielone pomieszczenie),
- wyznaczenie na antresoli strefy odpoczynku (strefa ciszy) dla osób dłużej oczekujących,
- wyznaczenie na I piętrze wydzielonej strefy dla kobiet z dziećmi,
- utworzenie zarządzanej przez służby wojewody strefy informacyjnej (przy filarach w holu głównym), w której znajdują się: informacja ogólna, informatorzy PKP Intercity (rozkład jazdy pociągów), wolontariusze, tłumacze, operatorzy telefonii komórkowych (karty SIM),
- zwiększenie przepustowości bezpłatnego Wi-Fi na dworcu.
Ponadto przedstawiciele PKP S.A. uzgodnili z harcerzami przejęcie przez nich roli koordynatorów działań wolontariuszy. Harcerze prowadzą rejestrację wolontariuszy i przydział zadań.
Kolejowa spółka poinformowała, że toalety na wszystkich dworcach PKP S.A. w Warszawie są udostępniane pasażerom oraz uchodźcom za darmo. Dotyczy to także toalet, na których znajdują się bramki. Ze względów sanitarnych związanych z utrzymaniem porządku bramki (kołowrotki) nie zostały otwarte, ale obsługa toalet umożliwia wejście bez ponoszenia opłat.