Nie będzie zmiany w ofercie przewozowej PKP Intercity na linii Terespol – Warszawa

Nie będzie zmiany w ofercie przewozowej PKP Intercity na linii Terespol – Warszawa

Poseł Marcin Duszek wystosował interpelacje do Ministra Infrastruktury w sprawie likwidacji połączenia kolejowego na trasie Terespol – Warszawa, które dojeżdżało do stolicy przed godziną 7:00.

Jak czytamy w interpelacji posła Marcina Duszka, pierwszy pociąg odjeżdża ze stacji Terespol o godz. 5:11 a na stacji Warszawa Wsch. jest o godz. 7:35.

– Niestety duża część podróżujących zaczyna pracę o godz. 7:00, w związku z czym nie mają oni innej możliwości dotarcia na wyznaczoną godzinę, co wiąże się z rezygnacją z pracy uraz utratą źródła dochodu – poinformuje Marcin Duszek.

Poseł w wysłanej na początku marca interpelacji pyta czy istnieje możliwość zmiany godziny połączeń pociągu, tak by pasażerowie mogli dotrzeć do Warszawy na godz. 7:00 oraz czy w najbliższym czasie planowane są zmiany w kursowaniu pociągów relacji Terespol -Warszawa.

W odpowiedzi na interpelację Posła Marcina Duszka, Andrzej Bittel wiceminister infrastruktury ds. kolei poinformował, że w obecnej ofercie nie jest uruchamiany taki pociąg z Terespola do Warszawy, który przyjeżdżałby do stacji końcowej przed godziną 7:00.

– Pociąg przyjeżdżający przed godziną 7 po raz ostatni kursował w Rocznym Rozkładzie Jazdy 2014/15.Był to pociąg międzynarodowy TLK 11018 relacji Mińsk Pass. – Warszawa Zachodnia, z grupą wagonów krajowych relacji Terespol – Warszawa Zachodnia, Z uwagi na niewielkie zainteresowanie podróżnych, połączenie to zostało zawieszone w 2015 r. – dodał Andrzej Bittel.

Jak zaznaczył wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, zmiana godzin kursowania pociągu oznaczałaby wyjazd z Terespola tuż po godzinie 4:00, co stanowi bardzo wczesną godzinę, niezbyt atrakcyjną dla pasażerów.

– Organizator, tj. Ministerstwo Infrastruktury wraz z operatorem, tj. PKP Intercity, kształtując siatkę połączeń dąży do tego, by pierwsze poranne pociągi wyjeżdżały ze stacji początkowych nie wcześniej niż o godzinie 5:00 – informuje Bittel

Przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury zwrócił również uwagę , że tak skrajna godzina kursowania pociągu IC 11014 Niemcewicz może mieć wpływ na spadek frekwencji w tym pociągu, a w efekcie spowodować pogłębienie deficytu finansowego generowanego przez to połączenie.

– Pociąg IC Niemcewicz został zaplanowany tak, aby przyjechał do Warszawy po godz. 7.00, co umożliwia pasażerom przesiadkę do innej komunikacji i dotarcie do miejsc pracy w Warszawie na godz. 8.00. W obecnym rozkładzie jazdy z pociągu korzysta średnio133 pasażerów, przy czym należy pamiętać, że nadal obowiązuje limit 50% dostępnych miejsc – zakończył Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministrostwie Infrastruktury.