Pod koniec października Koleje Śląskie podpisały z Newagiem umowę na wykonanie naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego 35WE-007 wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Przypomnijmy, śląski przewoźnik za sfinansowanie zamówienia chciał przeznaczyć 7 020 840 zł brutto. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Newag. Nowosądecka spółka za realizację prac oczekiwała 6 765 000 zł brutto.
W ramach zamówienia producent wykona prace zgodnie z postanowieniami obowiązującej DSU i DTR, przeprowadzi proces certyfikacji, uzyskania i przekazania spółce nowego zezwolenia na wprowadzenie do obrotu, bez ograniczeń w eksploatacji pojazdu, umożliwiającego pracę w systemie GSM-R.
Zrealizowane zostaną także prace dodatkowe, tj.: doposażenie pojazdu w automatyczne lusterka wsteczne, wymianę reflektorów czołowych światła białego, wymianę mechanizmów wycieraczek szyb czołowych
Wymienione będą także gniazdka 230V na gniazdka 230V z USB, system zliczania pasażerów, system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, systemu nagłaśniającego oraz interkomu.
Przewoźnik oczekiwał także przeprowadzenia rewizji wewnętrznej zbiorników powietrza wraz z próbą ciśnieniową i z dopuszczeniem do dalszej eksploatacji przez TDT.
Podczas prac, pojazdy zyska nowy wzór malowania.