Koleje Śląskie rozstrzygnęły postępowanie na wykonanie naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznego zespołu trakcyjnego 35WE-007 wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Przypomnijmy, śląski przewoźnik za sfinansowanie zamówienia chciał przeznaczyć 7 020 840 zł brutto. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Newag. Nowosądecka spółka za realizację prac oczekiwała 6 765 000 zł brutto.
W ramach zamówienia producent taboru wykona prace zgodnie z postanowieniami obowiązującej DSU i DTR, przeprowadzi proces certyfikacji, uzyskania i przekazania spółce nowego zezwolenia na wprowadzenie do obrotu, bez ograniczeń w eksploatacji pojazdu, umożliwiającego pracę w systemie GSM-R.
Zrealizowane zostaną także prace dodatkowe, tj.: doposażenie pojazdu w automatyczne lusterka wsteczne, wymianę reflektorów czołowych światła białego, wymianę mechanizmów wycieraczek szyb czołowych
Koleje Śląskie wymienią także:
- gniazdka 230V na gniazdka 230V z USB,
- system zliczania pasażerów
- system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego
- systemu nagłaśniającego oraz interkomu.
Przewoźnik oczekuje także przeprowadzenia rewizji wewnętrznej zbiorników powietrza wraz z próbą ciśnieniową i z dopuszczeniem do dalszej eksploatacji przez TDT.
Podczas prac, pojazdy zyska nowy wzór malowania.
Wybrany wykonawca na realizację czynności ma 100 dni kalendarzowych.
Przypomnijmy, że w połowie września 2022 r. Koleje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie naprawy 4 poziomu utrzymania i prac dodatkowych przy sześciu 27WE. Prace wykona Public Transport Service.