Newag i ZNTK Mińsk Maz. chcą wykonać naprawy P4 mazowieckich Impulsów

Newag i ZNTK Mińsk Maz. chcą wykonać naprawy P4 mazowieckich Impulsów

Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls serii 45WE. Obie oferty przekraczają jednak budżet jaki Koleje Mazowieckie chciały przeznaczyć na realizację zamówienia.

Jedną z ofert złożył producent składów Kolei Mazowieckich, nowosądecki Newag. Oferta opiewa na kwotę 42,9 mln zł netto. Producent zobowiązał się zrealizować zamówienie w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r., wykonać naprawę w poziomie utrzymania P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego, w terminie nie dłuższym niż 75 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania elektrycznego zespołu trakcyjnego do naprawy, a na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielić gwarancji jakości na okres 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego elektrycznego zespołu trakcyjnego.

Drugą ofertę złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, które za wykonane pracę chcą 36,34 mln zł netto. Przedsiębiorstwo z Mińska Maz. zaproponowało lepsze warunki. Naprawy wszystkich pojazdów ma zostać zakończona do 30 czerwca 2022 r.. Firma deklaruje że wykona naprawę w poziomie utrzymania P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego, w terminie nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, a na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzieli gwarancji jakości na okres 24 miesięcy.

Przy wyborze oferty Koleje Mazowieckie będą brały pod uwagę trzy kryteria: okres udzielonej gwarancji jakości na każdy cały elektryczny zespół trakcyjny- waga 10 pkt, termin wykonania naprawy P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego – waga 20 pkt oraz cena – waga 70 pkt.

Zakres napraw w poziomie utrzymania P4 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 45WE został podzielony na prace wykonane zawsze podczas każdej naprawy o zakresie obejmującym szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego przewidzianych w dokumentacji, prace wykraczające poza stały zakres naprawy, czyli prace konieczne do wykonania w czasie naprawy dla uzyskania stanu technicznego określonego w przepisach., na które przewoźnik zamierza przeznaczyć 55 tys. zł netto oraz uzupełnienie brakujących podzespołów i części, na które spółka przeznaczy 5 tys. zł netto.