Na przystanku Zgierz Północ powstaje nowy peron i mijanka

Na przystanku Zgierz Północ powstaje nowy peron i mijanka

Na przystanku Zgierz Północ PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują dodatkowy peron. W kwietniu rozpoczęły się przygotowania terenu do układania nowych torów, które wraz z rozjazdami zapewnią możliwości mijania się pociągów. Budowa mijanki to szansa na lepszą i sprawniejsza komunikacje pasażerską, obsługę większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno.

Na nowym peronie, po ułożeniu nawierzchni z płyt, montowane będą wiaty i ławki. Peron będzie oświetlony oraz czytelnie oznakowany. Zapewniona będzie obsługa osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Prace torowe obejmują przygotowywanie terenu pod nowe szyny i podkłady. Konieczny jest montaż 4 rozjazdów. Prace przy mijance przewidziano do sierpnia. Roboty wykonywane są z udziałem środków RPO województwa łódzkiego.

Do podróży koleją zachęcą nowe wygodne perony

Na trasie z Łodzi do Kutna prace prowadzone są także na odcinkach:  Łódź Kaliska – Zgierz i Ozorków – Łęczyca. To roboty finansowane ze środków budżetowych. Efektem jest m.in. lepszy dostęp do pociągów na stacji Łódź Żabieniec. Podróżni korzystają już z dwóch wyższych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Remontowane jest przejście podziemne, które będzie wyposażone w windy. Na stacji Zgierz podróżni korzystają z peronu nr 3. Budowane jest nowe przejście podziemne. Sprawne i bezpieczne dojście do pociągu zapewnią windy.

Między Ozorkowem i Łęczycą dostęp do pociągów ułatwią wygodniejsze perony na stacjach Ozorków, Łęczyca oraz przystanku Sierpów. Wszystkie zostaną wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Dojścia będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano też stojaki rowerowe.

Szybsza kolej z Łodzi do Kutna

Dla lepszych podróży między Łodzią a Kutnem prowadzone są prace na 3 odcinkach: Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych), Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, finansowanie ze środków RPO woj. łódzkiego) i Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych). Prace na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca zakończą się w 2022 roku.

Po modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą z 90 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.