Na jakich trasach mogłyby jeździć lokomotywy hybrydowe PKP Intercity?

Na jakich trasach mogłyby jeździć lokomotywy hybrydowe PKP Intercity?

5 stycznia 2022 r. PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 16 lokomotyw hybrydowych (elektryczno-spalinowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Spółka przedstawiła przykładowe trasy, na których wykorzystywane byłyby te pojazdy.

Spółka zakłada dostawy wszystkich hybryd w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy.

Z informacji przekazanych przez przewoźnika wynika, że lokomotywy hybrydowe mogłyby być wykorzystywane m.in. do prowadzenia pociągów między Warszawa a Zieloną Górą, gdzie na długości trasy 489 km, z trakcji elektrycznej przejazd odbyłby się na długości 373 km a pozostałe 116 km za pomocą spalinowego agregatu.

Pojazdy poruszałyby się także między Żarami a Wrocławiem, gdzie przy pomocy silnika spalinowego pokonałyby 87 km z  całej długości 152 km.

PKP Intercity przedstawiło również pomysł na wykorzystanie takiego pojazdy między Warszawą a Szczecinem, gdzie hybryda korzystając z silnika spalinowego musiałaby przejechać 173 km z 551 km odcinka całej relacji. W sezonie spółka myśli o uruchomieniu połączenia do Kołobrzegu (100 km na silniku spalinowym)

W przykładowych trasach przewoźnika widzimy także dość ciekawe połączenie Szczecin Główny – Zagórz gdzie długość 1063 km lokomotywa hybrydowa korzystając z trakcji elektrycznej przejechałaby 751 km a z trakcji spalinowej aż 312 km. Przewoźnik wymienił rownież trasę Zagórz – Piła Gł.

Ostatnim z przedstawionych obiegów jest trasa Warszawa Zach – Zagórz – Warszawa Zach., gdzie w jedną stronę o długości 520 km, na silniku spalinowym lokomotywa pokonałyby 139 km.

Zakup lokomotyw hybrydowych to element programu inwestycyjnego PKP Intercity.