Na CKM trwa budowa kolejnych wiaduktów

Na CKM trwa budowa kolejnych wiaduktów

Obok kursujących Centralną Magistralą Kolejową pociągów budowane są nowe wiadukty w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) oraz w Zachorzowie Kolonii i Radwanie (woj. łódzkie) Obiekty pozwolą na podniesienie prędkości pociągów. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 104 mln zł netto, przygotowują CMK do prędkości powyżej 200 km/h.

Postępują prace przy budowie 4 wiaduktów, które zastąpią przejazdy w poziomie szyn w woj. świętokrzyskim i łódzkim. M.in. dzięki tym obiektom pociągi będą mogły zwiększyć prędkość powyżej 200 km/h oraz sprawniejszy będzie ruch drogowy – wyeliminowane zostanie oczekiwanie kierowców przed rogatkami.

Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Skorzystają piesi i rowerzyści, dzięki przewidzianej dla nich bezpiecznej ścieżce. Sprawna komunikacje zapewnia drogi dojazdowe.

W Koziej Wsi i Motycznie (woj. świętokrzyskie) roboty są najbardziej zaawansowane. Na budowach gotowe już są po dwie z czterech podpór wiaduktów. Dźwigi i specjalistyczny sprzęt wykonał konstrukcje stalowe i betonowanie. Teraz wykonawca, po wzmocnieniu podłoża i przygotowaniu fundamentów buduje kolejne podpory.

W Zachorzowie Kolonii i Radwanie (woj. łódzkie) kończy się wzmacnianie terenu pod nasypami drogowymi i zabezpieczeni nasypu kolejowego. Wykonawcy gromadzą materiał do budowy nasypów drogowych. W Radwanie rozpoczęto wykonywanie podpór.

Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Wartość inwestycji ponad 104 mln zł netto. To część większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Po CMK z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócą czas podróży. Dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h i zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym,. W ubiegłym roku PLK zmodernizowały 14 obiektów na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. oraz stację techniczną w Idzikowicach. Trwa przebudowa obiektów inżynieryjnych na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.