Można już pobierać nową aplikację PKP Intercity [FILM]

Można już pobierać nową aplikację PKP Intercity [FILM]

W sklepach Apple Store i Google Play jest już dostępna nowa aplikacja PKP Intercity, która ma zastąpić dotychczasową IC Mobile Navigator.

Nowa aplikacja PKP Intercity oferuje wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania i oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy funkcja zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki szerokiemu wyborowi filtrów w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni zakupią też bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży. W łatwy sposób można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji. Dla tych, którzy podróżują często, przydatna będzie funkcja profili zakupowych, dzięki której można zdefiniować część stałych parametrów podróży. W aplikacji nie zabrakło też funkcji graficznej rezerwacji miejsc, która umożliwia wybór konkretnego miejsca ze schematu pociągu. Funkcja ta dotyczy obecnie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Aplikacja jest dostępna dodatkowo w angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej wersji językowej.

Za bilety podróżni docelowo będą mogli zapłacić nowoczesnymi metodami płatności, takimi jak Google Pay, Apple Pay czy BLIKi-em. Aplikacja jest połączona z kontem użytkownika w systemie e-IC, co oferuje wygodę użytkowania na różnych urządzeniach i bilety offline, a zalogować się będzie można do niej także wykorzystując odcisk palca lub FaceID.

Zakup biletu zakończony będzie monitem o powodzeniu transakcji, na którym podróżni znajdą też informacje o prognozie pogody w dniu podróży. W aplikacji znajduje się również funkcja zmiany imienia i nazwiska, dzięki czemu w wypadku literówki w danych będzie można dokonać szybkiej korekty bez konieczności zwracania biletu.

Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.

Nasza strategia zakłada ulepszanie doświadczeń pasażerów na każdym etapie podróży, a jednym z nich jest właśnie zakup biletu, który systematycznie staje się coraz prostszy. Dlatego już projekt aplikacji zakładał wygodę użytkowania i możliwość elastycznego rozszerzania  o dodatkowe usługi. Dotychczasowa aplikacja IC Mobile Navigator musiała się udać na zasłużoną emeryturę. Jej następczyni, aplikacja PKP Intercity, pozwala na szybsze zaplanowanie podróży i zakup biletu. Zachęcamy do korzystania z nowych aplikacji, bo z nimi podróże pociągiem stają się jeszcze łatwiejsze – przekonuje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Systematycznie wprowadzane będą kolejne aktualizacje, a wraz z nimi rozszerzona zostanie funkcjonalność aplikacji. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. sprzedaż biletów międzynarodowych, opcja udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów.

Za bilet będziemy musieli zapłacić w ciągu 15 minut od zatwierdzenia jego wyboru, ale najpóźniej przed upływem terminu przewidzianego na jego zakup. W przeciwnym przypadku bilet zostanie anulowany.

Z aplikacji PKP Intercity podobnie jak z systemu e-IC nie będzie można korzystać w czasie trwania przerwy technologicznej, która trwa codziennie od 23:45 do 0:30, z wyjątkiem pierwszego dnia każdego miesiąca, kiedy przerwa trwa do 1:00.

Co ważne, jeśli mamy już zarejestrowane konto w serwisie e-IC, będziemy mogli logować się tymi samymi danymi do tego konta również w aplikacji PKP Intercity.