Mazowieckie EN57AKM czekają na naprawy P4

Mazowieckie EN57AKM czekają na naprawy P4

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na naprawy w poziomie utrzymania P4 33 ezt-ów serii EN57AKM. Oferty można składać do 5 listopada.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 33 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 – zmodernizowanych do standardu serii EN57AKM.

Zamawiający wymaga na każdy cały EZT po naprawie w poziomie utrzymania P4 udzielenia gwarancji jakości na okres 24 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego elektrycznego zespołu trakcyjnego. Przewoźnik oczekuje, że prace zostaną zrealizowane do 31 grudnia 2023 r. Spółka chce aby termin wykonania napraw dla jednego składu nie był dłuższy niż 55 dni kalendarzowych.

Mazowieckie przewoźnik przewiduje wykonanie prac wykraczających poza stały zakres naprawy w poziomie utrzymania P4, na które zamierza przeznaczyć dla jednego ezt kwotę średnio 3 tys. zł netto.

Spółka wymaga aby w stałym zakresie naprawy wykonawca wykonał wszystkie prace wyszczególnione w DSU, a także dokonał m.in: poprawek malarskich całego ezt, wykonał powłoki lakiernicze „antygraffiti” na pudłach ezt a także dokonał przeglądu układów napędowych.

Koleje Mazowieckie chcą również aby wykonawca zobowiązał się, aby składy EN57AKM po wykonanej naprawie były kompatybilne między sobą oraz ze składami EN57AL. Połączenie elektryczne między ezt musi zapewniać w sytuacjach awaryjnych przeniesienie napięcia i umożliwiać sterowanie drugiego ezt przy uszkodzonej przetwornicy i baterii.

Przy wyborze wykonawcy Koleje Mazowieckie wezmą pod uwagę dwa kryteria:  termin wykonania naprawy P4 każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego – waga 30 pkt oraz cenę – waga 70 pkt.

Przypomnijmy, że mazowieckie przewoźnik ogłosił także przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 spalinowych autobusów szynowych typu 214Mb serii SA135-017 i SA135-018 oraz pojazdu 222M-001 wraz z pracami dodatkowymi