Małaszewicze znowu zwiększają swoją przepustowość

Małaszewicze znowu zwiększają swoją przepustowość

Wraz z rozpoczęciem nowego rozkładu jazdy, od 12 grudnia 2021 r. liczba tras proponowanych przewoźnikom po torze 1520 mm (tor szeroki) ponownie zwiększyła się, tym razem do 16 tras na dobę, poinformowała spółka Cargotor.

– To nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe – stwierdził lakonicznie Andrzej Sokolewicz prezes zarządu Cargotor.

Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia  2021 r. został osiągnięty najwyższy wynik przepustowości w historii w tej części Nowego Jedwabnego Szlaku. Przez szerokotorową infrastrukturę Cargotor przejechało po raz pierwszy 18 składów na wyjeździe oraz 15 składów na wjeździe, co daje średnio-dobowo wynik 16,5 par składu szerokotorowego na dobę.

Z danych spółki wynika, że w I kwartale 2021 r. w porównaniu do roku poprzedniego nastąpił wzrost ilości wagonów intermodalnych w Małaszewiczach transportowanych w obu kierunkach po szerokim torze o 70 proc. To ponad 40 tys. wagonów z kontenerami.

Przypomnijmy, że przejęciem spółki Cargotor wyraziły PKP Polskie Linie Kolejowe. PKP Cargo oraz zarządca infrastruktury deklarują zakończenie negocjacji najpóźniej do końca czerwca 2022 roku.