Lotos Kolej odmładza tabor we współpracy z Cargounit

Lotos Kolej odmładza tabor we współpracy z Cargounit

Lotos Kolej konsekwentnie odmładza tabor. Po osiągnięciu porozumienia z Cargounit, liderem polskiego rynku wynajmu lokomotyw, liczba lokomotyw Traxx produkcji firmy Bombardier eksploatowana przez przewoźnika wynosi już 20 sztuk.

W wyniku podpisanej umowy, dwie lokomotywy Traxx MS2e wyprodukowane w 2020 roku, będące własnością firmy Cargounit, zostaną przekazane do użytkowania Lotos Kolej, a zdane z dzierżawy będą trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181), w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki, która obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.

– Stale odmładzamy tabor poprzez zdawanie starszych lokomotyw i pozyskiwanie nowoczesnych, bardziej efektywnych. Mamy dobre doświadczenia w eksploatacji lokomotyw Traxx produkowanych przez Bombardiera, które są istotnym elementem naszej polityki odmładzania taboru – mówi Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.

Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy Traxx MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi przewoźnik.

– Wymiana starszego taboru na nowy jest uzasadniona ekonomicznie. Lokomotywa Traxx MS2e cechuje się wysokimi parametrami i niską awaryjnością, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji i odpowiada potrzebom przewozowym – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes zarządu spółki.

– Cieszymy się, że możemy zaoferować Lotos Kolej sprawdzone lokomotywy Traxx, posiadające homologację w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźnika, zależy nam na dostarczaniu nowoczesnych lokomotyw w ramach wieloletniej współpracy z Lotos Kolej – komentuje Łukasz Boroń, prezes zarządu Cargounit.