Łochów zyskał bezpieczną przeprawę nad torami Rail Baltica

Łochów zyskał bezpieczną przeprawę nad torami Rail Baltica

Mieszkańcy gminy Łochów w woj. mazowieckim wygodnie przejeżdżają już nad linią kolejową Warszawa – Białystok. Nowy wiadukt pomiędzy Łochowem i wsią Jasiorówka zwiększył poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja za 10,3 mln zł jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Kierowcy i piesi korzystają już z nowego wiaduktu drogowego między Łochowem i Jasiorówką. Obiekt został wybudowany w ciągu ul. Przemysłowej, która została poprowadzona nad drogą krajową nr 50 (Al. Łochowska) oraz linią kolejową Warszawa – Białystok. Bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowanie usprawnia komunikację – kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami. Nowy wiadukt wraz z drogami dojazdowymi ma 490 m długości. Jest na nim jezdnia – po jednym pasie w każdą stronę oraz chodnik dla pieszych. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania wybudowano pochylnie.

Bezpieczniej w Łochowie

Dzięki inwestycjom PLK od jesieni 2019 r. mieszkańcy Łochowa korzystają z przejścia pieszo-rowerowego pod torami miedzy ul. Dolną i Al. Łochowską, które zapewnia między innymi bezpieczne dojście do pobliskiej szkoły. Efektem modernizacji trasy Rail Baltica jest dostępniejsza stacja kolejowa: wyższe perony, windy, przejście podziemne do pociągów i na drugą stronę miasta. Drugi wiadukt nad linią Rail Baltica jest budowany w centrum Łochowa.

Wiadukt pomiędzy Łochowem i Jasiorówką zbudowany został za 10,3 mln zł netto, z dofinansowaniem ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.

Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców

Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK zaplanowały łącznie budowę 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Poza inwestycjami w Łochowie, wybudowano już przejście podziemne w Jasienicy Mazowieckiej  oraz wiadukty nad torami w Toporze i Małkini. Prace będą jeszcze prowadzone w: Kobyłce – wiadukt i tunel drogowy, Zielonce – tunel drogowy, Tłuszczu – wiadukt drogowy, Mokrej Wsi – wiadukt drogowy, Toporze – przejście pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”, współfinansowanego z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to 248 mln zł netto.

12 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii ważnej dla europejskiej i krajowej sieci kolejowej. Korzystamy już z efektów prac na trasie Warszawa – Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew – Białystok, a w sierpniu tego roku rozpoczęła się modernizacja stacji Ełk. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.